تهران – ایرنا - رئیس حزب لیکود و نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی یک روز مانده به انتخابات پارلمانی این رژیم در اقدامی تبلیغاتی با تکرار مواضع قبلی خود گفت که در صورت پیروزی در این انتخابات، با توافق مرزی آبی با لبنان مانند توافق سازش "اوسلو" رفتار خواهد کرد.

نتانیاهو: با توافق مرزی با لبنان مانند اوسلو رفتار می کنم

به گزارش قدس آنلاین، بنیامین نتانیاهو در گفت و گو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت نخست وزیر شدن توافق ترسیم مرزهای آبی بین فلسطین اشغالی و لبنان را لغو خواهد کرد، گفت: توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان، توافق پذیرش تسلیم شدن بود و در صورت پیروزی در انتخابات، با این توافق مانند توافق "اوسلو" رفتار می کنم.

برخی تحلیلگران این گفته های نتانیاهو را تبلیغاتی و به نوعی آخرین تلاش های او برای کسب آرای بیشتر صهیونیست ها و حمله به رقیب اصلی خود یعنی یائیر لاپید نخست وزیر کنونی این رژیم یک روز پیش از برگزاری انتخابات تلقی می کنند.

نتانیاهو پیشتر نیز مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده و آن را یک تسلیم تاریخی نامیده بود.

وی با انتقاد شدید از یائیرلاپید نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی او را ترسو خوانده بود و پذیرش شرط های حزب الله از سوی او را از روی ترس دانسته بود.

توافق تعیین مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی پنج آبان در ساختمان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل "یونیفل" در منطقه ناقوره واقع در جنوب لبنان بسته شد.

این توافق پس از امضاشدن توسط رئیس جمهور لبنان و نخست وزیر رژیم اسرائیل در قالب دو نامه جداگانه از طرف لبنان و رژیم اسرائیل به عاموس هوکشتاین نماینده آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات طرفین سپرده شد.

این توافق که با موضع محکم مقاومت اسلامی و موضع متحد مقامات لبنانی بدست آمد، حقوق اقتصادی این کشور را از دست اندازی رژیم صهیونیستی مصون می‌دارد.

بر اساس این توافق، خط ۲۳ به عنوان مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی تعیین شده و میدان گازی قانا به طور کامل حق لبنان شناخته شده است، در مقابل میدان گازی کاریش در شمال فلسطین اشغالی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.