۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
کد خبر: 823859

هرگاه که آمریکا بسته جدیدی از کمک های نظامی به اوکراین را اعلام می کند، دو مقام اول دو کشور تلفنی با هم صحبت می کنند.

عصبانیت بایدن از قدرنشناسی زلنسکی

به گزارش قدس آنلاین، یک رسانه آمریکا به نقل از چهار منبع آگاه اعلام کرد اما گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی در ماه ژوئن متفاوت تر از دیگر تماس ها بود.

بر اساس گزارش شبکه ان بی سی نیوز، رئیس جمهور آمریکا که در حال اعلام موافقتش با ارائه یک بسته کمک های نظامی جدید به ارزش ۱ میلیارد دلار به اوکراین بود که زلنسکی به فهرست کردن کمک هایی پرداخت که کی یف هنوز دریافت نکرده است.

به گفته افراد مطلع، بایدن پس از شنیدن این سخنان رئیس جمهور اوکراین کنترلش را از دست داد و صدایش را بالا برد و گفت: در حالیکه مردم آمریکا سخاوت بسیاری نشان داده و دولت و ارتش ایالات متحده سخت برای کمک به اوکراین تلاش می کنند، زلنسکی می توانست قدردانی بیشتری نشان بدهد.

در این گزارش ادعا کرده است، با این وجود، به گفته مقامات آمریکایی، رابطه بایدن و زلنسکی پس از این تماس رو به بهبودی یافت وزلنسکی در بیانیه ای، از کمک های سخاوتمندانه آمریکا قدردانی کرد.

به گفته یک منبع آگاه، بایدن در گفتگویش با زلنسکی درباره مسائل نظامی رک بود اما به مرحله خشم و عصبانیت نرسید.

از سوی دیگر به گفته سه منبع آگاه از روند تماس، بایدن و برخی از دستیاران ارشدش بر این باور بودند که دولت آمریکا تمام تلاشش را برای کمک به اوکراین انجام می دهد اما زلنسکی تنها بر اقداماتی که صورت نگرفته بود، تمرکز می کرد.

با این وجود، به گفته چند منبع آگاه، تیم مشاوران زلنسکی پس از این تماس تصمیم به کاهش تنش گرفت و به این نتیجه رسید که اختلاف با رئیس جمهور آمریکا مثمر ثمر نیست.

این رسانه آمریکایی نوشت عصبانی شدن بایدن در این تماس تلفنی، منعکس‌کننده این واقعیت است که او از همان موقع می‌دانست که احتمالاً به ‌زودی حمایت کنگره و افکار عمومی آمریکا از ارسال کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین رنگ خواهد باخت.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.