مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم اینک سرانه فضای ورزشی کارگران استان، نیم مترمربع است و تا استاندارد آن به نسبت زمین در اختیار و تعداد کارگران، نیم مترمربع دیگر فاصله وجود دارد.

سرانه فضای وزرشی کارگران خراسان رضوی نیم مترمربع است

به گزارش قدس آنلاین خراسان، غلامرضا زارعی اظهار کرد: ایجاد فضاهای ورزشی مورد نیاز برای کارگران به بودجه و اعتبارات دولتی نیاز دارد که این مهم به حد نیاز در استان تامین نشده است.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان این که نیازمند جلب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه فضاهای ورزشی کارگران هستیم ادامه داد: مجموعه ورزشی شماره ۲ کارگران در منطقه قاسم آباد مشهد با هزینه ۲ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی ساخته و بهره برداری شد.

وی گفت: هم اینک ۹ مجموعه ورزشی، فرهنگی، تفریحی ویژه کارگران با برخورداری از ۳۰ سالن در هشت شهرستان خراسان رضوی وجود دارد که شهرستان مشهد نسبت به ۶ شهرستان دیگر از وضعیت مناسب تری برخوردار است.

زارعی افزود: در بسیاری از شهرستانها فاقد مجموعه ورزشی – تفریحی ویژه کارگران هستیم از این رو تامین زمین از طریق اداره کل راه و شهرسازی و مشارکت بخش خصوصی را پیگیری می کنیم.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به اقدامات شاخص فرهنگی ویژه کارگران در خراسان رضوی اشاره و اضافه کرد: در هفت ماهه نخست امسال هزار و ۵۱۸ نفر - ساعت آموزشهای مربوط به آسیبهای اجتماعی و سلامت روان به جامعه کارگری استان ارایه شده است.

وی گفت: امسال کانون "یاریگران کار و تولید" در ۱۲ واحد کارگری خراسان رضوی آموزشها و برنامه هایی را با محوریت اعتیاد برگزار کردند، همچنین در این مدت در راستای ارتقای فرهنگ کار و مهارت آموزی، ۷۵۰ نفر- ساعت نشست تخصصی در حوزه فرهنگی برای جامعه کارگری استان برگزار و ۱۴۲ خانه فرهنگ کار ایجاد شده است.

زارعی همچنین از آغاز ثبت نام شانزدهمین دوره از برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه کارگران در خراسان رضوی خبر داد و افزود: این دوره از مسابقات اواخر هفته آینده در مشهد برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.