مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در این استان با کمبود شدید نیروی کاردرمانگر مواجه هستیم.

خراسان رضوی با کمبود شدید نیروی کاردرمانگر مواجه است

به گزارش قدس آنلاین خراسان، مسعود فیروزی کاردرمانی را علم و هنر استفاده از فعالیت‌های هدفمند برای بهبود وضعیت زندگی افراد دانست و اظهار کرد: هدف اصلی کاردرمانگر این است که بیمار به حداکثر استقلال ممکن در زندگی دست یابد و هرگروهی بسته به نیازهای خود از کاردرمانی بهره می‌گیرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: کودکان فلج مغزی، افراد مبتلا به ام اس، کسانی که دچار ضربه مغزی یا سکته مغزی شدند، مبتلایان به هرنوع اختلال جسمی حرکتی، سالمندان برای آموزش خود مراقبتی و... می‌توانند از خدمات کاردرمانی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کاردرمانی یک درمان ۲۴ ساعته است و معمولا افراد سه نوبت در هفته به درمانگر مراجعه می‌کنند؛ درضمن معمولا درمان‌های توانبخشی به صورت تیمی هستند و یک تیم متشکل از کاردرمانگر، روانشناس، گفتار درمانگر و فیزیوتراپ هماهنگ با یکدیگر روی تمامی جنبه‌های درمان کار می‌کنند.

فیروزی اعلام کرد: سازمان بهزیستی بخشی از هزینه‌های کاردرمانی مددجویان را تا سقف اعتبارات تعیین شده پرداخت می‌کند و علاوه براین هزینه تهیه وسایل و خدمات توانبخشی، تجهیزات پزشکی، تهیه وسایل انطباقی که شرایط محیط را با نیازهای مددجو منطبق می‌کند، مناسب‌سازی محیط زندگی، توزیع ابزار و وسایل مورد نیاز برای این افراد و... بخشی از خدمات سازمان بهزیستی به این افراد است

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.