یک سخنگوی اتحادیه اروپا درباره احتمال تشدید تحریم‌ها علیه ایران و طبقه‌بندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی توضیح داد که بسته تحریمی جدیدی روی میز نیست که اظهار نظر کند.

اتحادیه اروپا: بسته تحریمی جدیدی علیه ایران روی میز نیست

به گزارش قدس آنلاین یک سخنگوی اتحادیه اروپا درباره احتمال تشدید تحریم‌ها علیه ایران و طبقه‌بندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی توضیح داد که بسته تحریمی جدیدی روی میز نیست که اظهار نظر کند.

«دانا اسپینانت» معاون سخنگوی کمیسیون اروپا این مطلب را روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در بروکسل و در پاسخ به سووال خبرنگاری مطرح کرد که پرسید: وزیر خارجه آلمان اعلام کرده که اتحادیه اروپا بسته تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد و در حال ارزیابی این مساله هستند که آیا می‌توانند سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند. آیا از کمیسیون اروپا خواسته شده تا این تحریم‌ها را آماده کند و اگر چنین است چه زمانی به سفرای اتحادیه اروپا تحویل می‌شود.

در همین پیوند «نبیلا مسرلی» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیحات بیشتری ارائه داد و گفت نمی‌تواند درباره روند مذاکرات شورای وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در این خصوص اظهارنظر کند چون مسائلی که در جلسه مطرح می‌شود محرمانه است.

وی با بیان اینکه سخنان او مواضع دولت برلین را نیز نمایندگی نمی‌کند تصریح کرد:« اضافه کردن سازمان‌ها به فهرست گروه‌های تروریستی به تصمیم شورا بستگی دارد و اینکه طرح آن به اتفاق آراء تصویب شود.» وی به این ترتیب تلویحا اشاره کرد که بسته تحریمی جدیدی روی میز نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.