۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
کد خبر: 823952

نیروی هوایی آمریکا قصد دارد در تقابل با چین، جنگنده‌های «اف-۱۵ » خود را از پایگاه هوایی «کادنا» در ژاپن خارج و جنگنده‌های پیشرفته‌تر را جایگزین کند.

نقشه آمریکا در مقابله با جت‌های چین

به گزارش قدس آنلاین، نیروی هوایی آمریکا قصد دارد از ماه نوامبر به تدریج جنگنده‌های «اف-۱۵ سی و دی» خود را از پایگاه هوایی «کادنا» واقع در اوکیناوا در ژاپن خارج کند و جنگنده‌های پیشرفته‌تر را در این کشور مستقر کند.

وبگاه «درایو» روز دوشنبه نوشت، نیروی هوایی آمریکا قصد دارد برای حفظ آمادگی عملیاتی جنگنده‌های پیشرفته‌تری را در ژاپن مستقر کند. آمریکا به شدت نگران تهدید چین و البته کره شمالی در منطقه است.

بر اساس این گزارش، دستکم ۴۸ فروند جنگنده اف-۱۵ در پایگاه کادنا مستقر هستند این جابجایی کلی دو سال طول خواهد کشید. اف-۱۵ سی بیش از سه دهه در خدمت بوده و نیروی هوایی به دنبال بازنشستگی ده‌ها فروند اف-۱۵ سی است زیرا به دنبال نوین سازی جنگنده‌های خود است. ایده این است که جنگنده‌ها با تمرکز راهبردی بر وضعیت رقبا اقیانوس‌های هند و آرام به‌روز شوند. در همین زمینه ایالات متحده و متحدانش تمرینات متعددی را در مورد تهدید احتمالی جنگ با چین انجام داده‌اند.

این گزارش حاکیست، در حال حاضر مشخص نیست چه هواپیماهایی به طور دائم جایگزین اف-۱۵ سی در اوکیناوا می‌شوند. ژنرال «کنت ویلباس» فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده در اقیانوس آرام گفته بود که جنگنده‌های جدید اف-۱۵ ایکس می‌توانند جایگزین جنگنده‌های قدیمی در پایگاه هوایی کادنا شوند.

در تحولی دیگر، منابع ژاپنی گفتند که توکیو در حال بررسی افزایش برد یک موشک پرسرعت جدید ساخت خود برای دفاع بهتر از جزایر دورافتاده ژاپن است. ژاپن برای دفاع بهتر از جزایر دورافتاده از جمله «سنکاکو» قصد دارد برد موشک جدید خود را به بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش دهد.

جزیره سنکاکو مدت‌هاست که منبع تنش بین توکیو و پکن بوده‌ است.

به گفته این منابع، ارتقای پیش بینی شده موشک دوربرد، مناطق ساحلی چین و کره شمالی را در محدوده برد خود قرار می‌دهد. این اقدام ژاپن در بحبوحه تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی و قاطعیت نظامی چین صورت می‌گیرد.

به گفته مقامات دولتی، ژاپن در حال بررسی خرید موشک‌های کروز «تام هاوک» ساخت ایالات متحده است که بردی تا ۲۵۰۰ کیلومتر دارند.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    کلک چین ام میکنه ، درست مثل روسیه