رئیس دفتر سیاسی حماس از رهبران عربی خواست از ملت فلسطین و مقاومت حمایت کنند.

درخواست هنیه از سران عرب برای حمایت از ملت فلسطین

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به سران اتحادیه عرب که امروز (سه‌شنبه) نشستی را در الجزایر برگزار می‌کنند، گفت: فلسطین و مسئله آن امروز در حساس‌ترین مراحل و پیچیده‌ترین مراحل در سطح سیاسی و انسانی به سر می‌برد.

هنیه افزود: اشغالگران به جنایت‌هایشان علیه ملت، سرزمین و مقدسات ما ادامه می‌دهند. مسجد الاقصی در معرض یهودی‌سازی و تقسیم زمانی و مکانی قرار دارد. شهرک‌سازی در کرانه باختری رو به افزایش است، نوار غزه تحت محاصره شدید است، اسرای ما در شرایط بسیار دشواری قرار دارند و آوارگان اوضاع انسانی بدی دارند. در سایه تمام این شرایط، ملت ما با اشغالگران مقابله می‌کنند و هر روز تعدادی از شهروندان ما در راه آزادی شهید می‌شوند.

وی گفت: من از رهبرانی که در نشست الجزایر گردهم می‌آیند می‌خواهم طرح الجزایر برای تحقق وحدت ملی فلسطین تحت عنوان "بیانیه الجزایر برای اتحاد فلسطین" را به عنوان یکی از مصوبه‌های اتحادیه عرب تصویب کنند. رهبران عرب باید مجددا بر مسئله فلسطین به عنوان مسئله مرکزی کشورهای عربی تأکید کنند و به مسئولیت‌های خود برای حمایت از ملت فلسطین و مقاومت جهت احقاق حقوق خود از جمله حق تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان و آزادی اسرا عمل کنند.

هنیه خواهان اتخاذ تصمیمات واضح برای حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی به ویژه مسجد الاقصی و حمایت از پایداری شهر قدس و اجرای مصوبه‌های قبلی اتحادیه عرب درباره شکستن محاصره غزه شد.

وی رهبران عرب را به حمایت از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و تلاش برای آزاد کردن آن‌ها و فراهم کردن شرایط مناسب برای آوارگان در خارج و محکوم کردن جنایت‌های این رژیم دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.