رییس جهاد کشاورزی کنگاور گفت: ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم در سال زراعی جاری از گندم‌کاران این شهرستان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد رشد داشته است.

بیش از ۳۰ هزار تن گندم در کنگاور خریداری شد

به گزارش قدس آنلاین «محمد خزایی» افزود: امسال ۳۸ هزار تن گندم از ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی زراعی زیر کشت این محصول در شهرستان برداشت شد.

وی اظهار کرد: این میزان در سال زراعی جاری از پنج هزار و ۳۰۰ هکتار سطح قابل برداشت گندم آبی و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار زمین‌های زیر کشت دیم گندم کنگاور برداشت شد.

وی بیان کرد: کشاورزان کنگاور گندم مازاد بر نیاز خود را به ۲ مرکز خرید گندم این شهرستان تحویل دادند و پس از تعیین سن‌زدگی مفید و غیر مفید توسط نمایندگان جهاد کشاورزی، گندم کشاورزان براساس نرخ اعلام شده هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شد.

وی با اشاره به تولید ۲۹ هزار تن گندم پارسال در کنگاور افزود: ۲۵ هزار تن گندم سال گذشته از بهره برداران این شهرستان خریداری شد.

رئیس جهاد کشاورزی کنگاور گفت: ۸۰۰ تن بذر گندم آبی و ۵۰۰ تن بذر گندم دیم بین کشاورزان شهرستان نیز توزیع شد.

خزایی در خاتمه با تاکید بر اینکه همانند سال های گذشته آتش زدن کاه و کلش در اراضی کشاورزی شهرستان کنگاور ممنوع است، خاطرنشان کرد: همزمان با برداشت غلات در شهرستان حجم قابل توجهی کاه تولید می شود که با توجه به بروز پدیده خشکسالی و مشکلات عدیده در تامین نهاده های دامی می تواند برای تغذیه دام ها بسیار مفید باشد.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و ورودی این استان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.