۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 824195

جریان چپ کارنامه متناقضی دارد: از تسخیر سفارت آمریکا تا بزرگترین کودتای تاریخ انقلاب که منجر به اعمال سنگین‌ترین تحریم تاریخ توسط آمریکا علیه ایران در سال 88 شد. رویکرد این جریان در وقایع اخیر نیز منطبق با جریان لندنی بوده است.

آیا حزب اتحاد ملت حامی داعش است؟

به گزارش قدس آنلاین حزب موسوم به اتحاد ملّت جدیدترین نسخه جریان چپ سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است. نسخه قبلی آن تحت عنوان حزب مشارکت پس از کودتای ناموفق موسوی منحل شد.

نوع واکنش رسانه اتحاد ملّت (امتداد) در کلیات وقایع اخیر مطابق با نوع مواجهه رسانه‌های لندنی-سعودی بود. با این تفاوت که این رسانه متکی به یک اردوگاه سیاسی-امنیتی است و تعداد قابل توجهی از سابقون نهادهای امنیتی و بازجوهای اسبق بند ۲۰۹ از اعضای این اردوگاه هستند. به تعبیر کرباسچی، این اردوگاه همین الان هم از داغ‌ترین حرف‌های امنیتی در دستگاه‌های امنیتی ایران اطلاع دارند.

امّا این جریان همواره روایتی معاند را برجسته می‌کنند. روایت‌هایی که هیچگونه سندی برای اثبات آن ارائه نمی‌کنند. روز پنجشنبه ۲۴ شهریور هنوز مهسا امینی زنده بود. زوایای پنهان این ماجرا نیز مشخص نبود. پستی تحت عنوان «برای موهای سیاهش ...» در رسانه این حزب منتشر شد. در بخشی از این متن آمد:

  • «جنایت، جنایت است حتی اگر نامش، هدایت و آموزش گذاشته شود. ستاندن جان آدمی جنایت است. حتی اگر دستی به ضربه بلند نشده باشد، یا گلوله‌ای سینه‌ای را نشکافته باشد همین که دختری معصوم را به بهانه پوشش اسیر کنید و خودتان را به نفهمیدن بزنید که چه فشاری به او تحمیل کرده‌اید، کافیست!»

آیا حزب اتحاد ملت حامی داعش است؟

در این بین، واکنش «آذر منصوری» دبیرکل حزب اتحاد ملت به ۲ موضوع مهسا امینی و حمله داعش به حرم شاهچراغ هم جالب توجه بود.

او در صفحه توئیتری خود پیرامون مهسا امینی نوشت:‌ «بارها نسبت به رفتاری گشتی که نامش را ارشاد گذاشتید، هشدار دادیم ... چرا به این رویه غیر انسانی خاتمه نمی دهید؟/رواست گر من از این غصه خون بگریم ...» آنچه از عبارات مذکور فهم می‌شود این است که منصوری گزاره "عاملیت مرگ توسط گشت ارشاد" را مبنا قرارده است؛ با کدام سند؟ تاکنون سندی ارائه نکرده است.

آیا حزب اتحاد ملت حامی داعش است؟
واکنش دبیرکل حزب اتحاد ملت به ماجرای مهسا امینی

به روز ۵ آبان بازگردیم. داعش یک روز قبل از آن حرم شاهچراغ را در چهلم پروژه مهسا امینی غرق خون کرد. یکی از شهدای این جنایت سیاه کودکی به نام علی اصغر بود. آرتین ۶ ساله نیز در این حمله تروریستی پدر، مادر و برادر رو خود را از دست داد. از دولت چین تا دولت فرانسه و سایر کشورهای جهان ابراز همدردی و حمله را محکوم کردند. با این وجود، جریان رسانه-سایبری لندن نشین در تقلا برای چسباندن فاجعه شاهچراغ به نظام بودند! (بیشتر بخوانید)

در این میان، واکنش دبیرکل اتحاد ملت به کودک کشی داعش جالب بود. منصوری در توئیتی چندپهلو نوشت: «علی‌القاعده تا روشن نشدن ابعاد این جنایت، نمی‌توان در مورد انگیزه، دلایل، عامل یا عاملان این ترور قضاوتی کرد!»

دبیرکل حزب اتحاد ملت از همان ابتدا برای پلیس ایران حکم صادر کرد، ولی برای محکوم کردن داعش احتیاط کرد! منصوری ترجیح داد در ماجرای جنایت روز چهارم آبان و شهادت ۱۵ ایرانی تا روشن شدن ابعاد جنایت قضاوت نکند.

آیا حزب اتحاد ملت حامی داعش است؟
واکنش دبیرکل حزب اتحاد ملت به جنایت داعش

نکته جالب ماجرا اینجاست که کانال امتداد بازوی رسانه‌ای اتحاد ملت، هیچ خبری مبنی بر محکومیت داعش در ماجرای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ نداشته است، حتی این کانال، خبر و فیلم بیعت فرد تروریست تحت لوای پرچم داعش را نیز منتشر نکرده است.

از سوی دیگر، سعید شریعتی، دیگر عضو شورای مرکزی اتحاد ملت، در اصل داعشی بودن قاتل شهدای شاهچراغ، شبهه وارد کرد و عملا بعد از مشخص شدن اصل موضوع، هیچ متنی در محکومیت این موضوع از وی شاهد نبودیم.

آیا حزب اتحاد ملت حامی داعش است؟

«شکوری راد» از اعضای حزب اتحاد ملت و سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان نیز روز ۲۵ شهریور در ماجرای مهسا امینی خطاب به علما و زعما نوشت: «سکوت جایز نیست، اعلام انزجار کنید».

«خاتمی» رئیس جمهور اسبق روز ۲۵ شهریور بیانیه‌ای کوتاه درباره ماجرای مهسا امینی منتشر کرد. امتداد یکی از کانال‌های منتشرکننده بیانیه مذکور بود. در این بیانه آمد: «طبق اخبار دختر خانمی با ادعای پوشش نامناسب بازداشت و در جریان بازداشت و انتقال دچار جراحت و عارضه قلبی و مغزی می‌شود!»

آیا حزب اتحاد ملت حامی داعش است؟

امتداد روز ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ بیانیه همسر کودتاگر سال ۸۸ را نیز منتشر کرد. رهنورد نوشت: «مهسا امینی، دختر کُرد سقزی از کنار برادرش دستگیر می‌شود و به بهانه‌ی من‌درآوردیِ توجیه و آموزش درباره حجاب، با خشونتی که ماهیت وشکل آن برای ملت واضح است از شاخه نوبهار زندگیش به خاک و خون می‌غلطد. آیا حاکمان نمی‌دانند که فردا روزی پیشوای مبارزه با سرکوب‌ها زنان خواهند بود؟»

متن فوق برای کسی است که روز ۲۸ تیر ۱۳۵۸ در مصاحبه با روزنامه انقلاب اسلامی گفت: « ... من یک طرح پیشنهاد کردم که در آن برنامه پاکسازی، سالم‌سازی هم مطرح شد که شما بیایید مسئله عفت عمومی را از مردم بخواهید؛ این حق طبیعی ماست یعنی هر کشوری که انقلاب می‌کند و انقلابش حق‌طلبانه آزادیبخش است دنبال مسئله عفت عمومی هست یعنی یک حدی را برای پوشش تعیین می‌کند

آیا حزب اتحاد ملت حامی داعش است؟
مصاحبه زهرا رهنورد با روزنامه انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۸ تیر ۱۳۵۹

حزب اتحاد ملت روز ۲۵ شهریور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همه آمران و عاملان این رفتار فجیع عزل و در دادگاهی علنی و شفاف و خارج از نوبت، با حضور خبرنگاران محاکمه شوند.» یعنی پیش فرض را بر این گذاشته بود که جنایت رخ داده و این جنایت دستوردهنده و اجراکننده‌ای داشته است. این حزب در ادامه از مردم می‌خواهد حضور به اصطلاح خشونت پرهیز در عرصه‌های عمومی برای صیانت از حقوق خود را تقویت کند و لحظه‌ای در این راه به خود راه ندهد.

آیا حزب اتحاد ملت حامی داعش است؟

جبههٔ موسوم به اصلاحات ایران نیز در بیانیه نوشت:‌ «فاجعهٔ مرگ مهسا (ژینا) امینی در اثر برخورد خشن توسط گشت ارشاد چنان تکان‌دهنده و دلخراش است که هر واکنشی به آن کمتر از برچیدن کامل گشت‌های ارشاد غیرمسئولانه است.»

رسانه حزب اتحاد ملّت از روز ۲۵ شهریور راوی روایتی بود که شبهه کشته شدن را تقویت می‌کرد. در ابتدا نیز در تیتر از کلیدواژه «کشته شدن مهسا» استفاده می‌کرد! رسانه این حزب همچین با نزدیکان مهسا امینی مصاحبه‌های اختصاصی انجام داد و متاسفانه این افراد به دلایل نامشخص، عمل‌های جراحی پیشین مهسا امینی را تکذیب می‌کردند.

آیا حزب اتحاد ملت حامی داعش است؟

آیا حزب اتحاد ملت حامی داعش است؟

این درحال است که روز نهم مهر ۱۴۰۱ جلسه‌ای مهم با حضور پدر مهسا امینی برگزار شد و اعضای کمیسیون پزشکی قانونی و وکلای مهسا امینی نیز در آن شرکت کردند تا شبهاتی نظیر «برخورد جسم سخت به سر»، «علت ترشح خون از گوش در زمان غسل جسد» و «علّت رویت لکه‌های خون در گوش در بیمارستان» از نظر پزشکی بررسی شود. در این جلسه همچنین روشن شد که مهسا امینی در سن ۸ سالگی عمل جراحی انجام داده است؛ واقعه‌ای که تا پیش از این تکذیب می‌شد.

فیلم زیر روایت ۱۲ دقیقه‌ای از این جلسه مهم است؛ ببینید:

اخیراً نیز دبیرکل حزب اتحاد ملّت با مولوی عبدالحمید تماس گرفته است. ارگان رسانه‌ای وابسته به این حزب روز جمعه ششم آبان متن مکالمه را منتشر کرد که حاوی دو ادعا بود: اول؛ «جان‌باختن نزدیک به ۱۰۰ تن از شهروندان بلوچ». دوم؛‌ «کشتار زاهدان». (ماجرای زاهدان را بخوانید)

آیا حزب اتحاد ملت حامی داعش است؟

حزب اتحاد ملت وابسته به یکی از ۲ قطب سیاسی کشور است. این قطب پشتوانه امنیتی قدرتمندی نیز دارد. اکنون این سوال پیش می‌آید: چگونه است که روایت احزاب وابسته به این جریان در وقایع مختلف نظیر مهسا امینی و زاهدان مغایر روایت رسمی است؟ حزب اتحاد ملّت با کدام سند از کشته شدن مهسا امینی می‌گوید؟ منبع عبارت قریب به ۱۰۰ کشته در زاهدان کجاست؟ چگونه است که نقش افراد مسلّح در جمعه سیاه زاهدان و نقش امام جمعه اهل‌سنت این شهر در تحریک عده‌ای با شایعه‌ای کذب و قدیمی انکار می‌شود؟ مطابقت روایت این حزب اصلاح طلب نسبت به وقایع اخیر با جریان لندنی-سعودی اتفاقی است؟ در وقایع قبلی چطور؟

اگر سندی برای اثبات دارند، ارائه کنند وگرنه قوه قضائیه باید حد قانونی را بر آنان جاری کند. عدم برخورد با این جریان سیاسی مشکوک یعنی تداوم ادعای بدون سند و شبهه آفرینی در اذهان عمومی.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.