معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت تایید پزشک متخصص مبنی بر داشتن مشکل شنوایی، تمام هزینه‌های کاشت حلزون برای افراد واجد شرایط در بیمارستان‌های دولتی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

خدمات کاشت حلزون شنوایی در بیماستان‌های دولتی خراسان رضوی رایگان شد

به گزارش قدس آنلاین خراسان، شاپور بدیعی با بیان اینکه برنامه غربالگری شنوایی از زمان تولد در بیمارستان‌ها و زایشگاه‌های زیر پوشش دانشگاه انجام می‌شود اظهار کرد: در سه تا پنج روزگی نوزاد نیز برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در مراکز بهداشت انجام می‌شود و نتایج آن در سامانه سینا به ثبت می‌رسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در صورت وجود مشکل شنوایی، کودکان تا سن شش سالگی در ۹ مرحله مورد ارزیابی و پیگیری قرار می‌گیرند تصریح کرد: زمان طلایی برای شناسایی و درمان مشکلات شنوایی کودکان تا قبل از سن دوسالگی است که در این راستا طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در راستای غربالگری و پیگیری کودکان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ مرکز توانبخشی شنوایی سنجی در سطح کشور فعال است اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مرکز توانبخشی طالع به خدمات رسانی به این بیماران می پردازد و عمل کاشت حلزون در بیمارستان قائم(عج) و رضوی انجام می‌شود.

بدیعی با بیان اینکه در این دانشگاه به تمام بیماران استان خراسان رضوی خدمات کاشت حلزون ارائه می‌شود تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۸۸ عمل پروتز کاشت حلزون انجام شده است و بیمارانی که شرایط اورژانسی تر دارند طی مدت زمان کمتری تحت درمان و عمل جراحی قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.