ثبت نام وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان از اواسط مهرماه آغاز شده و دانشجویان می‌توانند تا ۱۶ آذر برای ثبت نام و دریافت این وام‌های اقدام کنند.

نکاتی که دانشجویان باید برای دریافت وام ضروری بدانند

به گزارش قدس آنلاین با آغاز سال تحصیلی و مشخص شدن وضعیت ثبت نام دانشجویان بخشنامه وام های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان که شامل وام شهریه، مسکن متاهلی، وام ضروری، وام تحصیلی، وام ویژه دکتری است به دانشگاه ها ابلاغ شد و ثبت نام وام های تحصیلی، شهریه و مسکن متاهلی از اواسط مهرماه آغاز شده و ثبت نام وام هایی مانند وام‌های ضروری و وام ویِژه دکتری صندوق رفاه دانشجویان بر اساس اعلام این صندوق از ۲۱ آبان‌ماه آغاز می‌شود که ثبت نام تمامی وام ها تا ۱۶ آذرماه ادامه خواهد داشت و دانشجویان می‌توانند در این فرصت اقدام به ثبت‌نام کنند.

اما در میان این وام های دانشجویی، وام ضروری نیز به دانشجویان پرداخت می شود که بر اساس اعلام مسعود گنجی،رئیس صندوق رفاه دانشجویان دو مورد جدید به وام ضروری دانشجویان اضافه شده است و این وام‌ها برای نخستین بار در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

وام های ضروری شامل وام ازدواج، تولد فرزند دانشجویان متاهل،دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات،دانشجویان مبتلا به بیماری‌های خاص و پرهزینه،بیماری خاص و پر هزینه یکی از اعضاء تحت تکفل دانشجو،دانشجویان توان خواه، خرید لوازم کمک آموزشی، دانشجویان برتر، نمونه کشوری و مبتکر،دانشجویان قهرمان ورزشی، حوادث و بلایای طبیعی، فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو است.

علاوه بر وام های اعلام شده وام عتبات عالیات و وام خرید تجهیزات کمک آموزشی نیز به وام های ضروری دانشجویان اضافه شده که مبلغ وام عتبات ۳ و وام خرید تجهیزات کمک آموزشی دانشجویان مبلغ آن تا ۶/۵ میلیون تومان است.

وام‌های ضروری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم
در زمان ثبت اطلاعات سند تعهد در پرونده دانشجویان ضروری است مشخصات ضامن یا ضامنین از طریق وب سرویس سازمان ثبت احوال (توسط کاربران دانشگاه‌ها) استعلام و تائید شود.

به دلیل تداوم شرایط اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، اخذ گواهی کسر از حقوق از متقاضیان وام‌های دانشجویی در نیمسال تحصیلی جاری الزامی نمی‌باشد.

با توجه به جایگزینی وام ضروری رویداد «خرید لوازم کمک آموزشی» به جای رویداد «به تشخیص ریاست صندوق»، دانشجویانی که قبلاً از وام ضروری رویداد تشخیص ریاست صندوق بهره مند شده‌اند امکان استفاده از وام رویداد خرید لوازم کمک آموزشی را ندارند.

وام ضروری

با توجه به اعلام صندوق رفاه دانشجویان توزیع اعتبار در نیمسال جاری برای وام‌های تحصیلی، شهریه و ضروری به صورت غیرمتمرکز بوده و به هر دانشگاه به صورت مجزا تخصیص داده می‌شود و صرفًا اعتبار وام مسکن متأهلی به صورت متمرکز پیش بینی شده است. لذا شایسته است با رعایت ضوابط و مقررات در چارچوب اعتبارات ابلاغی با در نظر داشت محدودیت‌های اعتبارات، برنامه ریزی لازم برای اعطای وام به دانشجویان مستعد کم بضاعت در اولویت قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.