رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در سال گذشته ۶۰ نفر محکوم به قصاص را از چوبه‌دار رها کردند که در ۷ ماهه امسال این رقم به ۶۱ نفر رسید.

۶۱ نفر محکوم به قصاص در خوزستان از چوبه‌دار رهایی یافتند

به گزارش قدس آنلاین،علیرضا باوی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان،در نشست بررسی و راهکار حل و فصل پرونده‌های قتل عمد نوجوانان که با حضور مدیرکل زندان‌های استان،بزرگان،سران عشایر، مصلحان و مددجویان برگزار شد، اظهار کرد:خوزستان خاستگاه و تشکیل شورای حل اختلاف در کشور است و به موجب این سنت حسنه که در کشور ترویج داده شد،شورای حل اختلاف به یک نهاد اثرگذار و با اهمیتی رسیده که در سایه آن امنیت و آرامش در جامعه گسترش پیدا کرده و این نهاد مردمی در سراسر کشور فراگیر شده است.
وی بر نقش اثرگذار شوراهای حل اختلاف در حل و فصل پرونده‌های اختلافات و دعاوی مردم تاکید کرد و افزود:شورای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در کشور رتبه اول را از نظر میزان حل و فصل پرونده‌های قتل کسب کرد و این مرهون تلاش، کوشش و زحمات فراوان اعضای شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان است.
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان یادآور شد:نقش بزرگان و ریش سفیدان در حل و فصل مشکلات نوجوانان و جوانان بسیار تأثیر گذار است.
باوی تصریح کرد:شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در سال گذشته ۶۰ نفر محکوم به قصاص را از چوبه‌دار رها کردند که در ۷ ماهه امسال این رقم به ۶۱ نفر رسید.
وی گفت:آگاه‌سازی و هویت بخشیدن به نوجوانان باعث کاهش چشمگیر و پیشگیری از بزه در قشر آنان می‌شود و باید خانواده و نهادهای علمی و فرهنگی وظایف و نقش خود را در این خصوص به خوبی ایفا کنند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خوزستان در این نشست بیان کرد:برگزاری چنین جلساتی قطعاً و یقیناً نتایج بسیار مطلوبی را در حل و فصل پرونده‌ها زندانیان به خصوص مددجویان نوجوان که به هر دلایلی مرتکب بزه شده‌اند،خواهد داشت و باید این نشست‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا کند.
غلامرضا روشان گفت:شوراهای حل اختلاف ویژه زندان‌ها در کاهش جمعیت کیفری تأثیر فراوانی دارند و تاکنون زندانیان زیادی به واسطه این نهاد از زندان‌های استان آزاد شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.