باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داد تا زمانی که فضای سیاسی جامعه تغییر نکند، افراد بیشتری آسیب خواهند دید.

اوباما درباره بروز خشونت بیشتر در جامعه سیاسی آمریکا هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داد تا زمانی که فضای سیاسی جامعه تغییر نکند، افراد بیشتری آسیب خواهند دید.

اوباما در حالی این اظهارات را مطرح کرد که چند روز قبل فردی با حمله به منزل نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ضرباتی را با چکش به پائول پلوسی همسر خانم پلوسی وارد و او را مجروح کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان یک گردهمایی انتخاباتی برای دموکرات ها در نوادا اظهار کرد که با پائول پلوسی صحبت کرده و به نظر می رسد شرایط جسمانی خوبی دارد.

وی افزود: این قبیل اقدامات تنها تضعیف مدنیت اساسی وهنجارهای دموکراتیک در کشوری است که طرفداران دونالد ترامپ با حمله به کنگره سعی داشتند نتیجه انتخابات 2020 را تغییر دهند.

اوباما با مقصر شناختن مقاماتی که خشونت را نفی نمی کنند، تصریح کرد افزایش اقداماتی برای بدجلوه دادن مخالفان سیاسی، یک فضای سیاسی خطرناک را ایجاد می کند و در این راه برخی مقامات با لفاظی های پرجوش و خروش، شرایط را بدتر می کنند.

باراک اوباما که رئیس جمهور دو دوره تاریخ آمریکاست و در سال 2017 کاخ سفید را ترک کرد، همچنان یکی از چهره های بسیار محبوب حزب دموکرات است و در حال حاضر برای شرکت در چند گردهمایی انتخاباتی در آستانه انتخابات میان دوره‌ای، به ویسکانسین، میشیگا و جورجیا رفته و مقصد بعدی وی در روز چهارشنبه آریزونا خواهد بود و سپس در روز شنبه به پنسیلوانیا خواهد رفت که در این دو ایالت رقابت بسیار جدی بین فرماندهان و سناتورها برای کسی کرسی مجلس نمایندگان در جریان است.

این در حالی است که مردی که به اتهام حمله با چکش به همسر نانسی پلوسی دستگیر شده بود، گناهکار شناخته نشد.

در نخستین جلسه محاکمه دیوید دی پاپ 42 ساله، وی با بیشتر اتهامات وارده از جمله تلاش برای قتل و سرقت، گناهکار شناخته نشد و قاضی موقتا دستور زندانی شدن او بدون قید وثیقه را صادر کرد.

ضارب پائول پالوسی، پس از دستگیری با اتهاماتی همچون اقدام به قتل، حمله با سلاحی مرگبار، سرقت، آسیب رساندن به یک فرد سالمند، حبس بی اساس و نادرست و تهدید یک مقام دولتی روبرو شده بود اما براساس اظهارت وکیل مدافع بسیاری از این اتهامات نادرست بوده و وی نهایتا به 13 سال حبس محکوم می شود.

«پائول پلوسی» همسر نانسی پلوسی چند روز قبل در منزلش در شهر سان فرانسیسکو مورد اصابت ضربات چکش یک مهاجم قرار گرفت و راهی بیمارستان شد.

پلیس با بررسی صفحه شخصی فرد مهاجم در شبکه های اجتماعی، به پستی رسیده که وی در آن نتایج انتخابات 2020 را زیر سوال برده و از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق حمایت کرده است.

دادستان کل ایالت سان‌فرانسیسکو آمریکا گفت که بررسی‌ها نشان می‌دهد که حمله به همسر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، با انگیزه سیاسی صورت گرفت.

به گزارش الجزیره، وی تأکید کرد که «به اعتقاد ما، انگیزه حمله به آقای پلوسی سیاسی بوده است».

دادستان کل ایالت سان‌فرانسیسکو اظهار کرد، مهاجم عمداً برای مقابله و رویارویی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وارد منزل شخصی پلوسی شد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز در جریان یک سخنرانی، حمله با چکش به «پائول پلوسی» را محکوم کرد.

وی در سخنرانی خود در شهر فیلادلفیا، ضمن محکومیت این حمله، آن را خشونتی نفرت انگیز نسبت به جامعه سیاسی آمریکا دانست.

بایدن تصریح کرد این حمله مایه تاسف و شرمساری است. در حال حاضر خشونت زیادی از جمله خشونت سیاسی، انتقادات بسیار شدید و کوبنده و تنفر و دشمنی زیادی در جامعه آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.