۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 824553

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات خوب در زمینه توجه به محصول زرشک، گفت: با فرآوری زرشک و جذب سرمایه گذار خواهیم توانست بازار فروش مطلوبی برای ایم محصول فراهم کنیم.

آنچه بازار فروش زرشک را بهینه می‌کند

به گزارش قدس آنلاین محمدعلی حسینی،گفت: عملیات ساخت شهرک بارگاهی زرشک در روز افتتاحیه جشنواره ملی زرشک همزمان با ۲۱ مهرماه در افین آغاز شد.

وی با بیان اینکه در این شهرک بارگاهی زرشک قرار است ۲۲۵ انبار نگهداری ساخته شود، افزود: برای ساخت این انبارها نیز تسهیلاتی از سوی جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است که بر اساس متراژ بارگاه زرشک که ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر خواهد بود با نرخ سود ۱۲ درصد اعطا می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تعلق ۱۲ هکتار زمین در قالب شهرک بارگاهی زرشک در روستای افین به کشاورزان گفت و ادامه داد: سندهای این زمین برای ۱۴۰ نفر آماده شده است و در این جشنوار به افراد به صورت نمادین تحویل داده شد.

حسینی با بیان اینکه طی ماه گذشته کلنگ ساخت دو کارخانه فرآوری و خرید زرشک در شهرستان سربیشه به زمین زده شد که ساخت آن را سرمایه گذاران بخش خصوصی در دست گرفته‌اند، یادآور شد: در طول برگزاری جشنواره ملی زرشک کلنگ زنی انبار بورس زرشک، شهرک تخصصی زرشک در سربیشه، بارگاه‌های زرشک و سردخانه ۱۰ هزار تنی نیز در استان انجام شد.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم مصرف زرشک را به صورت‌ تازه خوری ترویج و آن را با ارائه طرح‌های سرمایه گذاری معرفی کنیم، گام بزرگی در زمینه فروش آن برداشته‌ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.