۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۱
کد خبر: 824655

استقلال با پیروزی یک بر صفر بر نساجی موفق شد به نخستین قهرمانی خود در سوپرجام ایران دست پیدا کند.

سوپرجام در ویترین استقلال نشست

به گزارش قدس آنلاین، دیروز در کرمان گل ارسلان مطهری برای قهرمانی استقلال کافی بود تا مردمان شهر خسته دستشان از جام کوتاه بماند. در این بازی که ۱۰۲ دقیقه به طول انجامید اگر حقیقی در چارچوب دروازه نساجی نبود، نتیجه قطعاً سنگین‌تر از این بود.جدال استقلال و نساجی در دیدار سوپر جام فصل بیست و یکم به سود آبی های پایتخت به پایان رسید تا آبی پوشان تهرانی با تک گل امیر ارسلان مطهری جام قهرمانی را در کرمان بالای سر ببرند.

ملاقات قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته در نیمه نخست زیاد چنگی به دل نزد، در شرایطی که تصور می‎شد آبی پوشان تهران و سرخپوشان قائمشهری برای دستیابی به گل بی‌تابی کنند اما بازی سرد و کسل کننده دو تیم نه تنها بیندگان تلویزیونی را به وجد نیاورد بلکه باعث شد پیش بینی نتیجه بازی به سادگی ممکن شود و بسیاری ادعا کنند سرنوشت این بازی در ضربات پنالتی روشن خواهد شد.

شاگردان ساپینتو که در رقابت های لیگ برتر تا به اینجای کار موفق عمل کردند و در جمع مدعیان عنوان قهرمانی قرار دارند به مانند دیدار خود در لیگ برتر برابر نساجی قائمشهر در ورزشگاه آزادی بیشتر در میانه میدان توپ را به چرخش درآوردند و ترجیح دادند با نفوذ از جناحین روی دروازه حقیقی خطر آفرینی کنند اما دفاع چند لایه نساجی و خوش اقبالی حقیقی سبب شد استقلالی‌ها در رسیدن به نتیجه دلخواه ناکام بمانند.

شاگردان حمید مطهری نیز که دل به ضد حملات سپردند در نیمه نخست تنها یک موقعیت خطرناک ایجاد کردند که با خروج سید حسین حسینی این موقعیت از بین رفت تا دروازه استقلال نیز همانند حریف در این نیمه بسته بماند.

اما در نیمه مربیان جریان بازی به کلی تغییر کرد، استقلالی ها با توپ پر وارد میدان شدند تا برخلاف نیمه نخست نتیجه بازی را به سود خود تغییر دهند، ساپینتو مهاجمان خود را ترغیب کرد تا روی هجوم‌های خود روی دروازه نساجی تمرکز بیشتری داشته باشند تا بتوانند قفل دروازه حقیقی را باز کنند.همین اتفاق باعث شد استقلالی ها مزد افزایش حملات خود را خیلی زود بگیرند تا دروازه نساجی توسط مهاجمان استقلال باز شود. امیر ارسلان مطهری با به ثمر رساندن گل نخست استقلال را به یک گل ارزشمند رساند تا آبی ها از حریف مازندرانی خود پیش بیفتند.

پس از این گل آبی‌ها عقب‌نشینی نکردند و حملات خود را روی دروازه نساجی حفظ کردند، اما درخشش علیرضا حقیقی مانع از گلزنی دوباره استقلالی ها شد تا بازی با همان نتیجه ادامه یابد.بازیکنان نساجی که نمی‌خواستند فرصت قهرمانی در سوپر جام را از دست بدهند، همانند نیمه نخست روی ضدحمله برای گلزنی برنامه ریزی خاصی داشتند، اما عملکرد بدون اشتباه حسینی و خط دفاع استقلال مانع از گلزنی آن‌ها شد تا به این ترتیب استقلال با ریکاردو ساپینتو پرتغالی نخستین قهرمانی خود را جشن بگیرد.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.