سه فردی که در مشهد برای از کار انداختن برخی دوربین‌های نظارتی در ایام اغتشاش آموزش دیده بودند، در حالی دستگیر شدند که یکی از اعضای این تیم که در محاصره اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) خراسان رضوی قرار داشت، پای پرواز تهران - استانبول دستگیر و به مشهد منتقل شد.

دستگیری فرد خرابکار پای پرواز تهران - استانبول!

به گزارش قدس خراسان آنلاین، با گذشت حدود یک ماه از جرقه آغاز اغتشاشات در کشور و خراسان رضوی، حالا هرچه به عقب برمی‌گردیم و رفتارهای صورت گرفته کف خیابان را نظاره می‌کنیم، بیشتر به این واقعیت پی می‌بریم که اعتراض به فوت مهسا امینی یک بهانه بود. بهانه‌ای که طراحی‌های چند ساله دشمن برای ضربه زدن به امنیت و آرامش مردم را نمایان می‌کند و تک به تک آن‌ها در حال رو شدن است.


از انتشار اخبار کذب در شبکه‌های معاند گرفته تا کف خیابان، آمدن لیدرهای حرفه‌ای و آموزش‌دیده که برای به انحراف کشاندن مطالبات و حتی اعتراضات عادی شهروندان و اجرای دستور اتاق فرمان دشمن، پای کار آمده بودند.


آن‌ها که فضای مجازی را به صحنه جنگ تبدیل کرده بودند و با بمباران خبری سعی می‌کردند مخاطبان را جذب به اصطلاح اخبار لحظه‌ای کنند. یک بار با انتشار تصاویر حضور یک فرد که لباس نظامی بر تن داشت، مدعی می‌شدند مردان قانون به صف اغتشاشات پیوسته‌اند. جای دیگر مدعی می‌شدند سربازان از پادگان‌ها فرار کرده‌اند و وقتی تصویرهای منتشر شده را چند بار بازبینی می‌کردیم، گاف‌های وحشتناکی دیده می‌شد که نشان می‌داد همه چیز یک نمایش است و عامل این اقدام که با اندک هزینه‌ای می‌توانست لباس نظامی با هر درجه‌ای را در شهر خریداری کند و مدعی می‌شد در نیروی زمینی است، آرم و نشانه‌های دیگر یگان‌ها را روی لباس خود چسبانده بود!


اما در کنار این ماجرا معاندان سعی می‌کردند طوری وانمود کنند که همه مردم به آن‌ها پیوسته‌اند، در حالی که این جادوی رسانه بود و در عمل جز عده‌ای اندک، مردم با تمامی مشکلاتی که داشتند، همراه عاملان اغتشاش نشدند. سربازان و پیاده‌نظام آن‌ها هم برای ضربه زدن به اموال عمومی دست به تحرکاتی زدند.



تیم خرابکاری و نقشه از کار انداختن دوربین‌های نظارتی


در یکی از این موارد، سه نفر در مشهد برای از کار انداختن دوربین‌های نظارتی وارد عمل شدند. طراحی‌ها به گونه‌ای بود که لیدر اصلی که برخی از اعضای خانواده او در خارج از کشور حضور دارند و با جریان نفاق همراهی و همکاری ویژه‌ای داشت، پس از جمع‌آوری اطلاعات در زمینه از کار انداختن برخی دوربین‌های نظارتی، نقشه را برای دو عضو دیگر و همدستانش شرح داد و چندین بار موضوع را بازخوانی و تمامی جوانب کار و راه فرار از محل هدف را روی کاغذ پیاده کرد.


در نهایت قرار می‌شود یک نیمه‌شب برای اجرای عملیات خرابکارانه خود وارد عمل شوند؛ اما آن‌ها نیمه‌شبی را انتخاب می‌کنند که با زمان فراخوان شبکه‌های معاند یکی باشد؛ چرا که دستورات، این‌گونه صادر شده بود.


در حالی این افراد وارد عمل می‌شوند که سعی می‌کنند هیچ ردپایی از خودشان باقی نگذارند. وارد ساختمان هدف می‌شوند و یکی از سامانه‌ها را به آتش می‌کشند. در یک لحظه با حضور برخی کارکنان محل، این افراد پا به فرار می‌گذارند و در اجرای کامل نقشه ناکام می‌مانند.



ماجرای فرار و ردزنی اطلاعاتی


موضوع به سرعت به سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوی منتقل و یک تیم از کارشناسان زبده به محل اعزام شدند. تحقیقات و ردگیری افراد آغاز و از سوی دیگر با ورود مقام قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به ماجرا، دستورات ویژه‌ای برای دستگیری عاملان این اقدام صادر شد.


مأموران اداره کل اطلاعات خراسان رضوی در ادامه تمامی سرنخ‌های ماجرا را مورد تحقیق قرار داده و همان لحظات اولیه وقوع این اقدام خرابکارانه، افراد وابسته به جریان‌های معاند شناسایی شده و هویت تک به تک آن‌ها روی میز کارشناسان اطلاعاتی قرار گرفت.


سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوی با بررسی‌هایشان که نشان می‌داد این افراد ۲۵ و۳۰ ساله هستند و لیدر اصلی جریان حدود ۵۰ سال دارد و دستورات با هدایت او اجرایی شده بود، محل اختفای دو تن از افراد خرابکار را در مشهد به محاصره خود درآوردند. هماهنگی‌های لحظه‌ای با مقام قضایی در جریان بود که ردگیری موازی دیگر تیم‌های کارشناسی اداره کل اطلاعات خراسان رضوی که تحرکات لیدرهای جریان اغتشاش در فضای مجازی را کنترل می‌کنند از آن حکایت داشت که دیگر مرد خرابکار تا ساعاتی بعد به تهران می‌رسد و مقصد بعدی او فرودگاه امام خمینی(ره) است؛ چرا که او بر اساس برنامه طراحی شده قرار بود ابتدا به ترکیه و پس از آن به یکی دیگر از کشورهای اروپایی برود.



دستگیری پای پرواز و تعبیر نشدن رؤیای ترکیه


در حالی که احتمال داشت این فرد تغییر چهره داده و اقداماتی را برای فرار از کشور طراحی کرده باشد، به سرعت یک تیم از سربازان گمنام امام‌زمان(عج) برای وارد آوردن ضربه نهایی و دستگیری این فرد خرابکار وارد عمل شدند و خود را به فرودگاه امام خمینی(ره) رساندند و عامل خرابکاری را در حالی که رؤیای فرار از کشور در سرش بود، پای پرواز دستگیر کردند.


این فرد که در شوک عملیات پیچیده سربازان گمنام امام زمان(عج) فرو رفته بود، با تدابیر ویژه امنیتی به مشهد منتقل شد.



خبرنگار: عقیل رحمانی

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.