مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: وضعیت منابع آبی در این کلانشهر با کاهش ۶۷ درصدی میزبان بارندگی نسبت به دوره بلند مدت آن، بسیار نگران کننده است.

وضعیت منابع آبی مشهد با کاهش ۶۷ درصدی بارندگی ها بسیار نگران کننده است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: خشکسالی در کشور و بیشتر از آن در خراسان رضوی و مشهد شدت دارد و میزان خشکسالی این کلانشهر در دو سال آبی گذشته در ۷۰ سال گذشته بی سابقه بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: میزان بارندگی مشهد در سال جاری نسبت به دوره بلندمدت ۶٧ درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کاهش دارد.

وی تاکید کرد: باید مردم نسبت به وضعیت آبی موجود حساس باشند، صرفه جویی و مدیریت مصرف در شرایط حداقلی منابع آبی بسیار اثرگذار است.

اسماعیلیان افزود: طرح های میان مدت و اضطراری نیز برای تامین آب مشهد در دست اجراست، اما اثر بخشی این پروژه ها در گروی همراهی شهروندان و مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: آب مورد نیاز مشهد از ۵۰۰ حلقه چاه، ٢ رشته قنات، یک رشته چشمه و سدهای دوستی، کارده، ارداک و طُرق تامین می شود، با توجه به اینکه حجم ذخیره آب در سدهای مشهد به کمتر از ۲۰ درصد رسیده تلاش می شود از ذخیره سدها حداقل استفاده شود تا در شرایط بحرانی از این ذخیره برداشت صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.