بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران در مهرماه مرغ با ۸.۲ درصد و تخم‌مرغ با ۸.۳ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به شهریور داشته‌اند.

مرغ و تخم‌مرغ در مهرماه بیش از ۸ درصد گران شد

به گزارش قدس آنلاین،گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در مهرماه امسال در گروه نان و غلات متوسط قیمت «رشته آش» با ۴.۵ درصد، «شیرینی خشک» با ۱.۸ درصد، «برنج خارجی» با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها نیز «مرغ ماشینی» با ۸.۲ درصد، «ماهی قزل‌آلا» با ۳.۱ درصد و «گوشت گاو یا گوساله» و «گوشت گوسفند» با ۱.۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل پشت سر گذاشته‌اند.

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن هم مربوط به «تخم‌مرغ ماشینی» با ۸.۳ درصد و «شیر خشک» با ۴ درصد بوده است. در این گروه بیشترین کاهش قیمت مربوط به «روغن نباتی جامد» با ۲.۹- درصد و «روغن مایع» با ۲.۴- درصد بوده است.

در گروه میوه و خشکبار نیز بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «هندوانه» با ۱۴.۱ درصد و «خربزه» با ۱۳.۲ درصد است. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «انار» با ۱۱- درصد بوده است.

افزون بر این بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه سبزیجات و حبوبات، مربوط به «خیار» با ۴.۶ درصد، «فلفل دلمه‌ای» و «کدو سبز» با ۴ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به «هویج فرنگی» با ۹.۳- درصد و «بادمجان» با ۲.۴- درصد است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها نیز بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «نوشابه گازدار» با ۳.۶ درصد و «سس مایونز» با ۲ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به «قند» با ۰.۷- درصد بوده است.

منبع: تحلیل بازار

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.