دانش آموزان مشهدی دوشادوش نسل‌های قبل به عرصه شهدا آمدند تا عرصه را بر دشمنان و فریب خوردگان داخلی و خارجی تنگ کنند و بگویند، پرچم این انقلاب امانت شهداست و تا آن را به دست صاحب الزمان(عج) نرسانند آرام نمی‌گیرند.

سپر از دست مینداز که جنگ است هنوز/ سعید جلیلی: نگرانی دشمن، حماسه سازی دهه هشتادی‌هاست

به گزارش خبرنگار قدس خراسان آنلاین، از ساعات ابتدایی صبح امروز مردم انقلابی مشهد دوشادوش دانش‌آموزان به میعادگاهشان در عرصه شهدا گرد هم آمده‌اند تا با حضورشان در راهپیمایی ۱۳ آبان به جهانیان و فریب خوردگان داخلی بفهمانند این انقلاب هنوز صاحب دارد و مقتدرتر از همیشه پابرجاست.

رجز خوانی و قرائت اشعار حماسی، اجرای سرود به سه زبان قسمتی از این برنامه است.
«لاله این چمن آلودهٔ رنگ است هنوز
سپر از دست مینداز که جنگ است هنوز
ای که آسوده نشینی لب ساحل بر خیز
که ترا کار به گرداب و نهنگ است هنوز
از سر تیشه گذشتن ز خردمندی نیست
ای بسا لعل که اندر دل سنگ است هنوز»
بخشی از شعر زیبای اقبال لاهوری است که در این مراسم قرائت می‌شود.

سلما همتیان قهرمان شطرنج در مسابقات آسیایی در بین غریو شعارهای استکبارستیزی به جایگاه می‌رود و با قرائت دلنوشته‌ای برای آرتین به او اطمینان می‌دهد نور بر تاریکی پیروز است و همه دانش‌آموزان ایران تا همیشه کنار او خواهند ماند.

تاریخ می‌گوید پایان آمریکا نزدیک است، خون شهیدان می‌گوید پایان آمریکا نزدیک است؛ لبیک یا خامنه ای، داعشی بی ریشه ایران لیبی نمیشه شعارهای مردم مشهد در عرصه شهداست.

جمعیت که از ساعت ۸ صبح به اینجا آمده هر لحظه بیشتر می‌شود و مردم و دانش‌آموزان گروه گروه وارد عرصه شهدا می‌شوند تا ساعت ۱۰ همه با هم به سمت حرم مطهر این راهپیمایی سرنوشت ساز را رقم بزنند، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود خائن، اولین شعارهای مردم مشهد در شروع راهپیمایی به سمت حرم است، همچون گذشته، تصاویری از رهبر انقلاب، سردار سلیمانی و پرچم ایران به همراه نوشته هایی با مضامین حماسی و ظلم ستیزانه بر دست دارند، علاوه بر حضور دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم شاهد پلاکارد ارگان‌های مختلف همچون آستان قدس رضوی هستیم.

این سیل جمعیت قدم به قدم روان است تا در حرم مطهر به دریای رأفت و رحمت امام رضا(ع) بپیوندد، مشت‌های پدربزرگ‌ها اما در این راهپیمایی کوبنده‌تر از همیشه است با هر شعاری که می‌دهند و هر مشتی که به سمت دشمن نشان می‌دهند گویی تمام توان و قدرتشان را جمع کرده‌اند تا بگویند اگرچه گرد پیری بر سر و رویشان نشسته اما برای انقلابی که در جوانی، حماسه‌اش را آفریدند تا پای جان ایستاده‌اند و تا پرچم این قیام را به دست صاحب الزمان (عج) ندهند آرام نمی‌گیرند.

مرور مناسبت‌های ۱۳ آبان، رمزگشای شکوه انقلاب است

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنران این مراسم در حرم مطهر رضوی است؛ او سخنان خود را اینطور آغاز می‌کند: یک سوال بسیار متداولی که در دنیا مطرح است این است که چرا موضوع ایران در کانون توجهات رسانه‌ای و سیاسی جهان قرار گرفته است؟ در دنیا حدود ۲۰۰ کشور است چرا بیش از ۴۰ سال است که نام ایران بیش ازهمه کشورها مطرح می‌شود؟ مگر در ایران چه اتفاقی افتاده که اینطور کانون توجهات دنیا شده است؟ برای پاسخ و تحلیل درست درباره این سوال شاید مرور مناسبت‌های امروز راهگشا باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه می‌دهد: نزدیک ۶۰ سال قبل در ایران، دولت به مجلس لایحه می‌داد و مجلس تصویب می‌کرد که اگر یک شهروند معمولی آمریکایی به ایران بیاید و یک شهروند یا حتی بالاترین مقام این کشور را بکشد قانون ایران حق ندارد او را محاکمه کند! آمریکا که آن زمان برای کشورهای دنیا خط و نشان می‌کشید، ۱۱ سال قبل از این قانون، در این کشور کودتا کرد و دولت دست نشانده خودش را سر کار آورد تا زمینه حضورش پررنگ‌تر شود.

سعید جلیلی می‌گوید: آمریکا احساس می‌کرد فعال ما یشا است اما در آن شرایط فریاد حضرت روح الله بلند شد و در چنین روزی حضرت امام را تبعید کردند تا بیشتر به فعالیتهای استکباری خود برسند اما این فریاد خاموش نشد و امام بزرگوار ما بذری کاشت و ۱۴ سال بعد این بذر رویید و ملتی دعوت امام که دعوت خدا و پیامبر بود را اجابت کرد و زنده شد.

او یادآور می‌شود: ملت این انتخاب را انجام داد و در همین روز ۱۳ آبان دانش آموزان به صحنه آمدند و دعوت را لبیک گفتند اما به خاک و خون کشیده شدند؛ دشمن تمام توان خودش را به کار گرفت تمام قدرت‌های اروپایی و شوروی آن زمان هر چه در توان داشتند به کار گرفتند تا شاه بماند اما ملت ایران خواست شاه برود و او رفت و نظام اسلامی برپا شد.

دشمن تمام تلاشش را علیه ملت ایران انجام داد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به جنایات دشمن در سال‌های اول انقلاب می‌پردازد و می‌گوید: بعد از پیروزی انقلاب در سال ۵۷، باز تمام تلاش‌ها و حرکت‌ها انجام شد تا این نهال پا نگیرد از همان روزهای اول انقلاب تا دو سال تمام حرکتهای تجزیه طلبانه و ترورها آغاز شد و ۱۷ هزار نفر از بزرگان و مردم ترور شدند تا این انقلاب پا نگیرد.

ما با جلیلی به سال‌های اول انقلاب رفته‌ایم، حالا روایت جنگ ۸ ساله آغاز می‌شود، همانکه یادگاری همین قاب عکسهای شهداست بر دستان لرزان پدرها و مادرهایشان که امروز پا به پای ما به راهپیمایی آمده‌اند، او روایتش را اینطور ادامه می‌دهد: بعد از آن به موازات آن حرکت‌های جنایتکارانه، دشمنان ۸ سال سخت‌ترین جنگ را به این ملت تحمیل کردند، جنگ ما با عروسکی به نام صدام نبود، همه دنیا با تمام توان و پشتیبانی خود در آن جنگ حضور داشتند اما موفق نشدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: آمریکا وقتی دید این ملت با سخت‌ترین و طولانی‌ترین عملیات نظامی مغلوب نشده، بدترین فشارهای اقتصادی را به ایران اعمال کرد به طوری که در سال ۹۷ از لفظ فشار حداکثری استفاده کرد و نه تنها خودش با ایران معامله اقتصادی نکرد بلکه حتی یک تراکنش بانکی بین یک شهروند کشور دیگری با ایران را هم تحمل نکردند.

جلیلی در ادامه از شکست مفتضحانه آمریکا در جنگ اقتصادی با ایران می‌گوید: بهمن سال قبل خودشان اعلام کردند که در راهبرد فشار حداکثری به ایران شکست فاحش خوردیم؛ این اعتراف مقامات رسمی آمریکا بود. اما چرا آمریکا موفق نشد؟ بایدن چند سال قبل در ملاقات با خاخام‌های یهود اعلام کرد آنچه در توان داشتیم علیه ایران به کار گرفتیم اما موفق نشدیم؛ دلیلش این بود که در ایران ملتی قیام کرد که ایران را ظرف ایمان و آرمان خودش کرد؛ پیروزی ملت ما به اتکای قدرت نرم و ایمانش بود. مزیت نسبی ملت ایران در همین قدرت نرم است.

مردم تکبیر می‌گویند و او ادامه می‌دهد: دشمن هنوز بعد چهار دهه نتوانسته مولفه‌های اصلی قدرت ملت ایران را بشناسد؛ آمریکا در منطقه ما هر جا حمله کرد شکست خورد، این اعتراف خودشان است که در عراق ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کردند و چیزی به دست می‌آورند، رژیم صهیونسیتی که تا چند سال قبل هر روز یک تجاوز در خاک لبنان انجام می‌داد، امروز می‌خواهد به یکی از منابع انرژی لبنان در دریا تعرض کند ناتوان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شکست‌های آمریکا علیه ملت غیرتمند ایران را اینطور روایتگری می‌کند: دشمن جنگ، ترور، موشکباران، فشار حداکثری در جنگ اقتصادی و هر چه توانست به کار گرفت اما ناکام ماند؛ دشمن ما فهمیده که این ملت با قدرت ایمان همه این موانع را پشت سر گذاشته است، او فهمید قدرت در ایمان جوان و نوجوان این کشور بود؛ همین خراسان رضوی در دفاع مقدس نزدیک هزار و ۴۰۰ دانش آموز شهید داد و ایستادگی کرد.

جلیلی عنوان می‌کند: آمریکا تمام تلاشش این است که نسلی که در دهه ۶۰ پای این انقلاب ایستاد و پیروزی ها را رقم زد و مقابل همه قدرت های استکباری ایستادگی کرد، دیگر تکرار نشود پس بیش از ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای برای ایران برنامه پخش می‌کند و این غیر از جنگ در فضای مجازی است؛ اما خداوند دشمن ما را از احمق‌ها قرار داده است، ما اگر او را در جنگ سخت با تکیه بر قدرت نرم شکست دادیم حالا در جنگ نرم به طریق اولی او را شکست خواهیم داد.
و باز فریاد تکبیر جمعیت بلند می‌شود و او می‌گوید: حرکتهای امروز دشمن رسوایی اوست، او نمی‌فهمد یک جنگ فرهنگی با ملتی که با قدرت فرهنگ او را در همه جنگ‌ها شکست داده، حماقت اوست. اینکه امروز دشمن سعی می‌کند با بدترین توهین‌ها و واضح‌ترین دروغ‌ها ما را شکست دهد حماقت اوست، او می‌خواست آن نسل تکرار نشود اما در حوادث سوریه دهه هفتادی‌های ما جلوی او را گرفتند، شهید حججی‌ها و مدافعان حرم جوانان دهه هفتادی ما بودند.
صحبت‌های جلیلی در اینجا به دهه هشتادی‌ها می‌رسد: دشمن الان می‌خواهد دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها این حماسه‌ها را تکرار نکنند اما باز هم شکست خورده است، شهید آرمان علی وردی یک جوان دهه هشتادی است که در مقابل عمله دشمن در خیابان‌های تهران می‌ایستد و زیر بدترین شکنجه‌ها ایستادگی می‌کند اما به آرمان‌هایش توهین نمی‌کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه می‌دهد: دشمن می‌داند انقلاب ما ریشه‌های عمیق دارد، ما امروز به مرحله ای رسیده‌ایم که دشمن می‌داند دیگر ابزاری برای فشار علیه ما ندارد و همه موانع را رد کرده‌ایم، پیشرفت بزرگی در انتظار ملت ایران است و دشمن روی زخم‌ها می‌نشیند و تمام نگرانی‌اش این است که این زخم ها وکم و کاستی‌ها به دست همین جوانان برطرف شود.
جلیلی که تسلط خوبی بر مفاهیم قرآنی دارد در ادامه با مصادیق آیاتی از کلام الله می‌گوید: ملت ما اگر در سال ۴۲ دعوت را اجابت کرد می‌دانست که در معرض آزمایش‌هاست، اما دشمن رو آورده به اینکه ملت را از انتخاب خود منصرف و منحرف کند غافل از اینکه طبق آیات قرآن وقتی ملتی ایستادگی کند و فتنه‌ها را از سر بگذراند، به پیروزی می‌رسد؛ دشمن ما حالا رو آورده به چاقو و فحاشی و چند حرکت وحشیانه اراذل و اوباش تا به خیال خودش مردم را منصرف کند، اما نمی‌داند این فشارها ایمان مردم ما را بیشتر می‌کند تا پرچم این موفقیت‌ها به دست صاحب عصر حضرت صاحب الزمان (عج) سپرده شود.
بانک اذان از گلدسته‌ها بلند می‌شود و جمعیت راهپیمایان خود را برای حضور در نماز جمعه آماده می‌کنند.
گزارش از معصومه مومنیان
انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.