مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود هفت هزار دُز واکسن آنفلوانزا به گروه‌های هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق شده است.

تزریق حدود هفت هزار دُز واکسن آنفلوانزا در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان آنلاین، دکتر ناصر امینی میزان واکسن تحویلی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد را ۲۰ هزار دُز عنوان و اظهار کرد: از روزهای ابتدایی فصل پاییز و آغاز پاندمی آنفلوانزا تاکنون هزار و ۱۸۸ بیمار با سندروم شدید تنفسی در بیمارستان‌های حوزه زیر پوشش این دانشگاه بستری شده‌اند و از مجموع نمونه‌گیری‌های انجام شده در ۴۰ روز اخیر، تست آنفلوانزای ۳۲۰ نفر مثبت بوده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آنفلوانزا یک بیماری عفونی حاد ویروسی است که به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، این ویروس در کل دنیا در گردش است و به راحتی هر فردی را در هر گروه سنی مبتلا می‌کند.

وی بیان کرد: ما در کنار استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، واکسن‌ها را به عنوان بهترین موارد دفاعی در برابر بیماری‌های ویروسی دانسته و توصیه می کنیم که افراد تزریق واکسن آنفلوانزا را به عنوان بهترین و مؤثرترین راه پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از این بیماری مد نظر داشته باشند.

امینی ادامه داد: گروه‌های پرخطر و در معرض آسیب در برابر بیماری آنفلوانزا کودکان کمتر از پنج سال، افراد بالای ۶۵ سال، بیماران مزمن قلبی و ریوی، کبدی و کلیوی و زنان باردار هستند و این بیماری در کودکان می‌تواند با علائم گوارشی، تهوع و استفراغ نیز همراه باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.