مانور پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در پست ۴۰۰ کیلوولت میامی اجرا شد.

اجرای مانور پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در میامی

به گزارش قدس آنلاین، عصر امروز به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و به‌منظور آمادگی بهتر و مقابله به‌هنگام، مانور پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در پست 400 کیلوولت میامی برگزار شد.

این مانور با همکاری نیروهای عملیاتی شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و با فرض بروز حوادث غیرمترقبه و آتش‌سوزی به‌واسطه خرابکاری در یکی از ترانس‌های تغذیه داخلی در این پست برگزار شد.

طی اجرای این مانور اقدامات لازم به‌منظور مهار و به حداقل رساندن خسارات ناشی از حادثه در تجهیزات پست از سوی عوامل مرتبط، پس از تخریب و آتش‌سوزی یکی از ترانس‌های تغذیه داخلی پست توسط یک عامل نفوذی به انجام رسید.

سیدمحمد اشرفی، رئیس اداره نظارت امور انتقال شرق معاونت بهره‌برداری و مسؤول اجرایی و فرمانده حادثه این مانور، با اشاره به اهداف برگزاری این مانور بیان کرد: تمرین و آمادگی نیروهای عملیاتی شرکت در مواجه با شرایط اضطراری، تمرین و آمادگی تیم‌های عملیاتی و pm برای کار گروهی و تیم‌های عملیاتی برون‌سازمانی از اهداف برگزاری این مانور است.

وی ادامه داد: تمرین و اجرای اعمال فرماندهی واحد ICS در شرایط بحران، سنجش میزان استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کاری پیمانکاران، ارزیابی نیروهای درون و برون‌سازمانی برای شرایط بحران و مستندسازی، انتقال دانش و تجربیات و آموزش به سایر همکاران از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

رئیس اداره نظارت امور انتقال شرق معاونت بهره‌برداری و مسؤول اجرایی و فرمانده حادثه این مانور با بیان نتایج مفید مانور گفت: مدیریت این مانور با محوریت فرمانده حادثه انجام گرفت که طی آن تمامی تیم‌های عملیاتی بر اساس سناریوی تنظیم‌شده، به‌موقع وارد عمل شدند و وظایف خود را به‌درستی به انجام رساندند.

اشرفی بیان کرد: روند اجرای این مانور از سوی کمیته پدافند غیرعامل شرکت و با حضور مدیرعامل در مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای سمنان پیگیری و رصد می‌شد.

وی افزود: در پایان مانور، جلسه‌ای با حضور عوامل دست‌اندرکار و گروه ارزیاب تشکیل شد و نقاط قوت و قابل‌بهبود این مانور موردبررسی قرار گرفت.

طی سال‌های اخیر مانورهای متعددی همچون مانور نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری، پست 400 کیلوولت آهوان، پست 230 کیلوولت شاهرود و گرمسار و مانورهای زلزله در این شرکت اجرا شد.

این مانور با حضور فرماندار میامی، یگان ویژه نیروی انتظامی و سپاه میامی، مرکز اورژانس و سازمان آتش‌نشانی و شرکت تعمیرات و نگهداری تانش، مدیریت امور برق شهرستان میامی و شرکت گاز، بر اساس سناریوهای از پیش تعیین‌شده و با نظارت معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای سمنان اجرا شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.