رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: سیکل معیوبی در حوزه معتادان متجاهر در شهر مشهد وجود دارد که تلاش می شود توسط دستگاه های متولی این عیب ها برطرف شود.

ناکارآمدی در ساماندهی معتادان متجاهر مشهد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، حسین باغگلی عصر یکشنبه در نشست خبری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد درباره حضور با لباس مبدل یک کارتن خواب و تاثیر آن در ساماندهی مشکلات معتادان متجاهر اظهار کرد: سیکل معیوبی در حوزه معتادان متجاهر در شهر مشهد وجود دارد که تلاش می شود توسط دستگاه های متولی این عیب ها برطرف گردد. در مجموعه خانه سبز پتانسیلی در توانمند سازی افراد تجربه کردیم که خودش یک الگو برای اقدامات بعدی است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: بحث معتادان متجاهر در سطح دنیا پیچیده است و احتمال بازگشت این افراد به زندگی خیلی پایین است. این چرخه معیوب در همه جا وجود دارد و تنها نقص سازمان ما نیست.

وی ادامه داد: وقتی می خواهیم یک مساله مهم فرهنگی و اجتماعی را حل کنیم، نیاز به سال های متوالی تمرکز برای حل مساله است. شهرداری در حوزه معتادان متجاهر مسئولیت مسقیم ندارد و بنا به ضرورت در بحث جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر ورود پیدا کرده ایم. اگر همه دستگاه های متولی پای کار بیایند و هر سازمان پای مسئولیت خودش بماند این پیچیدگی حل می شود.

باغگلی گفت: خانه سبز محل اسکان افراد بی سرپناهی است که معتاد نیستند. ظرفیت ایجاد شده برای حمایت از معتادان با همکاری نهادهای مختلف از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرمانداری، بهزیستی و سایر نهادها ۵٠٠٠نفر است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه گفت: در زمینه توانمند سازی افراد در خانه سبز از ۶٠٠نفر خانم توانستیم ٨٣نفر خانم بهبود یافته کامل که متادون هم مصرف نمی کردند را توانمند کنیم که با توجه به سخت بودن بازگشت یک معتاد به زندگی نتایج قابل تاملی است. در خانه سبز نسبت به پارسال، کاهش ورودی متکدی داشته ایم و علت آن مثبت بودن تست اعتیاد بیشتر ورودی های خانه سبز است که در این محل به هیچ عنوان معتاد پذیرش نمی شود.

وی در پاسخ به سوال درباره سرنوشت اِلِمان های دپو شده در محوطه خانه سبز اظهار داشت: بخش زیادی از اِلِمان های شهری دپو شده در محوطه خانه سبز بازسازی و در موقعیت های مختلف شهری نصب شده اند. بعضی از اِلِمان ها که تکراری شده بودند و کیفیت بعضی از آن ها کم شده بود بعد از بازسازی به شهرستان ها ارسال شد. محل این اِلِمان ها خالی شده و در حال ساخت یک سوله اختصاصی برای بحث توانمند سازی در خانه سبز هستیم.

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.