سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پیاده‌روهای شهر را به مردم بازگردانیم و نگذاریم برخی افراد سودجو با سد معبر، فضاهای عمومی را اشغال و ضمیمه مغازه و دکه‌های خود کنند.

هاجری: پیاده‌روهای شهر را به مردم بازگردانیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا هاجری امروز در صحن علنی شورای شهر در نطق پیش از دستوری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) و همچنین تقدیر از حضور باشکوه مردم در تشییع این شهدا و همچنین راهپیمایی ۱۳ آبان، به بیان نکاتی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تصویب طرح ارتقای کارگروه ملی زیارت به شورای ملی زیارت به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در امور فرهنگی، عمرانی، زیربنایی و زیرساخت‌ها در امور زائران در مقیاس محلی، ملی و بین‌المللی برای سه شهر مقدس مشهد، شیراز و قم، جا دارد متولیان امر در استان فارس و شهر شیراز از ظرفیت ایجاد شده با استفاده از مشاورین و طراحان امین و مومن بهره برده تا بودجه های در نظر گرفته شده توسط شورای ملی زیارت به خوبی جذب شده و مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه به بحث پیاده‌روهای شهری اشاره و اظهار کرد: پیاده‌روهای شهر را به مردم باز گردانیم و نگذاریم برخی افراد سودجو با سد معبر، فضاهای عمومی را اشغال و ضمیمه مغازه و دکه‌های خود کنند.

او تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت سد معبر مناسب شهر پایتخت گردشگری و زیارت نیست.

هاجری در ادامه اظهار داشت: لازم است در محلات فضاهای مناسب 200 تا 300 متری سرپوشیده به‌عنوان خانه بازی کودکان راه‌اندازی شود تا کودکان بتوانند در فضایی شاد و گیرا همراه با بازی کودکانه، آموزش، رشد و بالندگی پیدا کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به وجود سه مشکل عدیده شامل خشکسالی، بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های نا ایمن در شهر شیراز گفت: هر سه با تدبیر، قابل کنترل و حل و فصل می باشد. لازم است تمامی دستگاه‌های متولی در رفع کامل این سه مشکل با روحیه جهادی و میدانی وارد صحنه شده و مشکل گشای مدیریت شهری باشند.

هاجری در ادامه بر شناسایی کودکان کار تاکید کرد و گفت: لازم است همه کودکان کار شناسایی شوند و در فضاهایی پاک و شاد به‌صورت متمرکز و اردوگاهی ساماندهی شده و از ظرفیت و توانایی آنها متناسب با سن و سال و سلامتی در راستای منافع و مصلحت خود و خانواده هایشان بهره ببرند تا گره‌گشای زندگی آنها باشد.

وی تاکید کرد: لازم است تمامی دستگاه‌های مسئول همراه و همدل به صحنه بیایند و به تکلیف و مسئولیت ذاتی خود عمل کنند و همه کارها را بر دوش شهرداری نگذارند.

این عضو شورا در ادامه گفت: با توجه به راه‌اندازی دبیرخانه گردشگری مقاومت برای 5 شهر قم،‌کرمان، رشت، شیراز و بوشهر از سازمان فرهنگی – اجتماعی شهرداری شیراز درخواست دارم طرح و برنامه های کارآمد و کاربردی خود را در راستای تقویت و گسترش گردشگری مقاومت به شورا ارائه نموده تا با خرد جمعی و استفاده از کارشناسان با تجربه در این حوزه بتوان دستاوردهای خوبی برای شهر به ارمغان آورد.

وی در ادامه نطق خود به استفاده گسترده و پر حجم از پلاستیک اشاره کرد و گفت: این موضوع محیط زیست شهری را با چالش جدی مواجه کرده که ریشه این کار، ارزان بودن مواد اولیه نفتی برای تولید محصولات پلاستیکی در دسترس است و همین موضوع مصرف پلاستیک را بسیار بالا برده است. بهترین راهکار برای جلوگیری از ورود زباله های پلاستیکی به محیط زیست، این است که محصولات پلاستیکی بیشتر در چرخه مصرف باقی بمانند، نه یکبار مصرف باشند. لذا شهرداری به‌ویژه سازمان پسماند می‌تواند آموزش‌های لازم را برای شهروندان، از طریق محلات، دانشگاه ها، مدارس، رسانه ها، مجتمع های مسکونی و... با برنامه های گسترش دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.