کارشناس سواد رسانه در گفتگو با قدس آنلاین گفت: موضع گیری بایدن درمقابل توئیتر، کاملا سیاسی و برمبنای منافع حزب دموکرات در انتخابات آینده آمریکا می باشد زیرا جریان سازی جعلی و نشر اکاذیب از طریق ربات های انسان نما و یا کاربران اجیر شده در توئیتر، دو دهه است که در حال انجام می باشد.

لسانی : موضع گیری بایدن در مقابل توئیتر کاملا سیاسی است/ پاشنه آشیل آمریکا بر شبکه های اجتماعی استوار است

محمد لسانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تغییرات جدید در توئیتر که توسط مالک تازه آن یعنی ایلان ماسک در حال رخ دادن می باشد اجازه می دهد برخی شخصیت ها که قبلا توسط توئیتر محدود شده بودند دوباره به این پلتفرم برگردند و اجازه فعالیت داشته باشند که برجسته ترین انها دونالد ترامپ است.

وی افزود: این موضوع سبب شده است تا جو بایدن به دلیل انتخابات پیش رو در آمریکا و اینکه فعالیت مجازی جمهوری خواهان در توئیترممکن است قدرت و رشد پیدا کند و در مقابل کمپین مجازی حامیان بایدن ممکن است دچار ضعف و اسیب شود، احساس خطر کند.

لسانی : موضع گیری بایدن در مقابل توئیتر کاملا سیاسی است/ پاشنه آشیل آمریکا بر شبکه های اجتماعی استوار است

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: اصولا به صورت سنتی جمهوری خواهان در تولید اخبار جعلی و نادرست و احساسی کردن فضا به شدت قوی ظاهر می شوند و در سال ۲۰۱۶ نیز این موضوع را به خوبی نشان دادند که کمپین ساخت دروغ حرفه ای در اختیار دارند از این رو به خاطر همین اگر رسانه های خرد کاملا در اختیار تفکر دموکرات ها نباشد با توجه به فضای احساسی که رخ می دهد احتمال شکست انها بسیار زیاد خواهد بود.

وی ادامه داد: از طرفی برخی دولت های متخاصم راهبردی با محوریت دمیدن خشم و فضاسازی روانی از طریق التهاب در احساسات مردم را در کشور های دیگر از طریق رسانه هایی نظیر توئیتر انجام می دهند که این موضوع توسط انها طی هفته های اخیر در ایران نیز رخ داد اما این دولت های مستکبر باید به این نکته توجه داشته باشد که بازی با مولفه های انسانی این احتمال را می دهد که در یک بازه زمانی علیه خودشان بکار گرفته شود .

لسانی : موضع گیری بایدن در مقابل توئیتر کاملا سیاسی است/ پاشنه آشیل آمریکا بر شبکه های اجتماعی استوار است

لسانی تصریح کرد: با موضع گیری بایدن درمقابل توئیتر مشخص شد که پاشنه آشیل ایالات متحده آمریکا دقیقا همین شبکه های اجتماعی و جو روانی است که با توجه به رخدادهای مختلف احتمال دارد که به خشونت منجر شود. از طرفی اظهارات بایدن کاملا مشخص است که به دلیل نقش گرفتن ایلان ماسک، کاملا سیاسی است زیرا آنها در سال های گذشته سکوت کرده و چنین موضعی را اعلام نکردند این در حالی است که توئیتر طی دو دهه گذشته نشر اکاذیب را با سرعت زیادی انجام می دهد.

مدرس سواد رسانه ای افزود: توئیتر به دلیل اینکه دارای سردبیری نمی باشد و صرفا توسط کاربران پیام ها اطلاع رسانی می شود به محلی برای اعلام گفته ها، شایعات و نکات درگوشی تبدیل شده است از این رو این فضا بویژه در دو دهه گذشته تبدیل به یک رسانه ایجاد جنگ روانی شده است.

لسانی ادامه داد:به عبارتی افرادی به خاطر اینکه در مردم نفوذ کنند از طریق حساب های جعلی که ربات های انسان نما و یا کاربران اجیر شده هستند خود را به عنوان صدای مردم جا می زنند و مردم نمایی می کنند . اتفاقی که در این باره رخ می دهد این است که یک جریان سازی جعلی و کاذب را رواج می دهند تا به اهداف از پیش تعیین شده خود دست پیدا کنند موضوعی که گاهی گریبان خود انها را می گیرد.

خبرنگار: رضاطلبی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.