۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۱
کد خبر: 826037

روز گذشته فایل صوتی از خبرنگار بی‌بی‌سی منتشرشده که باوجود کوتاه بودن، نکات قابل‌تأملی درباره تلاش شبکه‌های رسانه معاند برای تجزیه ایران را افشا کرد.

هرچند برخی معتقدند انتشار این فایل توسط عوامل بی‌بی‌سی فارسی برای تخریب رقیب رادیکال یعنی اینترنشنال سعودی و تطهیر بی‌بی‌سی فارسی به‌عنوان رسانه وابسته به انگلستان است، اما نکات مهم در این فایل صوتی در چارچوب برخی قرائن دیگر دور از انتظار نیست. نکاتی که در فایل اشاره شده شامل: ۱- اعتراف خبرنگار بی‌بی‌سی مبنی بر حمایت کشورهای غربی و عربستان سعودی از اعتراضات با هدف تجزیه و چندپاره سازی ایران ۲- تمرکز ایران اینترنشنال بر حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب ۳- تأکید براینکه کشورهای دنیا از جمله عربستان هرگز به دنبال آزادی مردم و دموکراسی در ایران نیستند و ایران آزاد و دموکرات سبب بدبختی عربستان است؛ چون خودش غیردموکرات‌ترین کشور منطقه است، آن‌ها فقط به دنبال تجزیه ایران هستند.
همچنین در مستند ژنرال که در رابطه با یکی از سرکردگان بازداشت‌شده گروه‌های تجزیه‌طلب، فعالیت‌های این گروه و حمایت دولت‌های خارجی به‌تازگی از صداوسیما پخش شد نیز نکات مهمی مطرح شد که در راستای سخنان تکان‌دهنده خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی است. ۱- تلاش سرویس‌های خارجی اعم از آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و سرویس‌های جاسوسی کشورهای غربی برای تجزیه ایران با استفاده از ظرفیت گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی
۲- ارتباط‌ گیری سرویس اطلاعاتی آمریکا با لیدرهای تجزیه‌طلب و تروریستی در داخل و خارج از کشور و حمایت مالی و تجهیزاتی و ایجاد شبکه ارتباطی میان گروهک‌های تجزیه‌طلب. ۳-حمایت همه‌جانبه سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی از آریا با هدف تجزیه ایران و جدا کردن جزایر سه‌گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی از خاک ایران.
در بیانیه مشترک اخیر اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات نیز به حمایت آمریکا از گروه‌های تجزیه‌طلب و معاند داخل و خارج از ایران اشاره‌شده است: ۱- حضور تیم CIA در مقر گروه تجزیه‌طلب حزب دموکرات کردستان ایران در اربیل عراق و قدردانی از ادغام دو جناح گروهک و درخواست برای نقش‌آفرینی فعال در اغتشاشات کردستان ایران ۲- تغییر کامل روند برنامه‌های دو شبکه بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال به مرتبه صحنه‌گردانی عملیات اغتشاشگران خیابانی و حمایت صریح از تجزیه‌طلبی در ایران. درمجموع تلاش و اتحاد همه گروهک‌های معاند و تجزیه‌طلب با حمایت دولت‌های متخاصم برای حمایت و حضور فعال در اغتشاشات ایران نه‌فقط برای تغییر رژیم که با هدف تجزیه و نابودی ایران یکپارچه و قدرتمند است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.