کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قدس آنلاین گفت: نتانیاهو و راست گرایان افراطی در رژیم صهیونیستی به دنبال تقویت موج ایران هراسی در سطح منطقه هستند تا توجه جامعه جهانی را از موضوع فلسطین و اشغالگری این رژیم در منطقه کاهش دهند.

اسلامی: نتانیاهو با فضاسازی رسانه‌ای به دنبال ایجاد موج ایران هراسی در منطقه است

دکتر روح الله اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین درباره پیامدهای بازگشت نتانیاهو به عرصه سیاست در رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو به دنبال تکرار سیاست های گذشته خود در قبال ایران می باشد.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی های بزرگ درباره به قدرت رسیدن مجدد نتانیاهو وجود عناصر نژادپرست و افراطی در کابینه وی می باشد که فشارها و خشونت را برای مردم مظلوم فلسطین بیشتر خواهد کرد، تصریح کرد: نتانیاهو با توجه به ارتباط با تندرو ها در آمریکا و همچنین شناختی که از توانمندی ها و قابلیت های ایران دارد سعی خواهد کرد فضای سیاسی را به سمتی سوق دهد که ایران هراسی را در سطح منطقه به عنوان یک مساله مطرح کند تا از توجه جامعه جهانی به موضوع فلسطین و اشغالگری رژیم غاصب کاسته شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ، نتانیاهو عادی سازی روابط با کشورهای عربی را دوباره از سرخواهد گرفت، افزود: وی از ابتدا با توافق دریایی با لبنان مخالف بوده و این احتمال وجود دارد که اقدام ترامپ در مورد برجام را وی درباره توافق دریایی با لبنان تکرار کرده و آن را اجرا نکند.

این استاد دانشگاه درباره تاثیر نتانیاهو بر روند مذاکرات برجام نیز گفت: رژیم صهیونیستی از همان ابتدا با مذاکرات برجام مخالف بوده و هست و در این مرحله نیز با بازگشت نتانیاهو از تمام تلاش های رسانه ای و لابی های خود استفاده خواهند کرد تا به سمت انزوای ایران در سطح بین الملل و فضاسازی رسانه ای با این محوریت که ایران حقوق بین المللی را نقض می کند پیش ببرند.

اسلامی ادامه داد: این رژیم غاصب در جهت از بین بردن توانمندی های هسته ای ایران از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند و در این مسیر همچون گذشته ممکن است با همکاری آمریکا و برخی کشورها سعی در ضربه زدن نظامی محدود به مکان های هسته ای ایران را داشته باشد، نتانیاهو همچنین به آمریکا و کشورهای اروپایی در زمینه حفظ و افزایش تحریم ها علیه ایران فشارهای چندجانبه ای وارد خواهند کرد.

خبرنگار: رضاطلبی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.