مدیرعامل شرکت عملیات انتقال گاز ایران گفت: در زمان حاضر میزان گازرسانی شهری در کشور به ۹۵ درصد و در روستاها به ۸۶ درصد رسیده است و با اقدامات صورت گرفته گازرسانی نیز به روستاها به ۹۵ درصد می‌رسد.

گازرسانی به روستاها به ۹۵ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، غلامعباس حسینی روز سه شنبه درآیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر افزود: هم اکنون طرح های هوشمند، مقاوم و بهینه سازی مصرف سوخت از جمله پروژه های مهم است که در شرکت ملی گاز مورد توجه قرار دارد و اگر این پروژه ها طی چند سال آینده به نتیجه برسد مشکلات موجود در زمینه تراز منفی گاز برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تراز منفی روزانه ۲۰۰ تا ۲۳۰ میلیون مترمکعب گاز محدودیت‌هایی برای گازرسانی به صنایع در زمستان به دنبال دارد، ادامه داد: تجربه ثابت کرده است تراز منفی گاز در سال‌های اخیر باعث شده شرکت گاز استان بوشهر در زمستان مسائل خاصی داشته باشد.

حسینی بیان کرد: در همین ارتباط شرکت گاز استان بوشهر کار سختی در زمینه گازرسانی به پتروشیمی ها دارد.

مدیرعامل شرکت عملیات انتقال گاز ایران با تاکید بر ضرورت وصول مطالبات در استان بوشهر ادامه داد: شرکت ملی گاز این استان با توجه به میزان فروش گازی که به صنایع دارد، تامین کننده بخش بزرگی از نقدینگی شرکت ملی گاز و یارانه ها است به همین دلیل این شرکت به وصول مطالبات و یا درآمد شرکت گاز استان بوشهر نظر دارد.

وی همچنین با اشاره به صادرات گاز از ایران گفت: در این چند سال صادرات گاز از ایران به سمت عراق و ترکیه بخوبی در حال انجام است و این امر از بعد بین المللی و امنیتی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مدیر عامل شرکت عملیات انتقال گاز ایران گفت: در بخش انتقال گاز نیز با توجه به تعمیرات خطوط انتقال و ایستگاه، در زمستان مشکل خاصی نخواهیم داشت.

حسینی افزود: منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز شامل استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد است که به علت قرارگیری در ابتدای خطوط انتقال، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: بخشی از استان فارس در منطقه خیرگو، که در مبادی انتقال گاز قراردارد نقش بسیار مهمی در تامین سوخت پایدار کشور در زمستان دارد.

حسینی گفت: در زمان حاضر گازرسانی به شهرها و روستاهای استان بوشهر افزون بر ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: شرکت گاز استان بوشهر با توجه به میزان فروش گازی که به صنایع و پتروشیمی ها مستقر در منطقه دارد از نظر فروش گاز جزو شرکتهای اول و یا دوم و از نظر درآمد جزو شرکت‌های اول کشور است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری بوشهر گفت: صنعت گاز به عنوان یک پیشران برای توسعه هر کشوری به شمار می رود و در هر جا و هر مکانی به عنوان موتور محرکه پیشرفت و توسعه است.

امیری اضافه کرد: امروز گازرسانی در استان بوشهر به نقاط روستایی و شهری به بیشترین درصد رسیده و تلاش می‌شود درصد باقی مانده نیز در استان تکمیل شود.

وی بیان کرد: در حوزه گازرسانی و ضریب نفوذ گاز استان بوشهر در شرایط خوبی قرار دارد و آنچه باید مورد توجه قرار گیرد مدیریت مصرف است.

در این نشست علی مغدانی به عنوان مدیرعامل منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز و علی اکبر فقیه به عنوان مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر معرفی و از خدمات نصیحت کن و مسلم رحمانی مدیران سابق این شرکت‌ها تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.