۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 826668

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با تشریح جزییات شرایط دریافت تسهیلات اشتغال کمیته امداد گفت: اکنون ۱۳۴هزار طرح اشتغال در نوبت دریافت وام از شبکه بانکی کشور است.

۱۳۴ هزار طرح اشتغال در نوبت دریافت وام

به گزارش قدس آنلاین، از آغاز دولت سیزدهم تاکنون هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع موانع تولید و اشتغال‌زایی پرداخت شد و با تخصیص این اعتبارات نزدیک به ۱۸۰ هزار اشتغال جدید ایجاد شد.

سقف تسهیلات عمومی به منظور ایجاد اشتغال برای نیازمندان به ۱۵۰ میلیون تومان ارتقاء یافت و برای کارفرمایان به سقف ۴ میلیارد تومان افزایش داده شد.

به گفته شماری از مدیران کل کمیته امداد، به ازای ایجاد هر طرح اشتغال‌زا تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

ایرانی‌الاصل بودن، انجام خدمت سربازی یا معافیت، سکونت در محله ارائه درخواست، دارا بودن مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه)، عدم دریافت مستمری از نهادهای دولتی و نیز استفاده از وام اشتغال بانک‌ها و سازمان‌ها برای دریافت این تسهیلات ضروری و در حقیقت جزو شرایط عمومی دریافت تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد تعریف شده است.

شرایط سنی استفاده از تسهیلات اشتغال

همچنین تایید استحقاق خانواده توسط کمیته امداد با عنایت به تحقیق محلی و بازدید از وضعیت خانواده، حضور متقاضی و سرپرست در زمان ارائه درخواست نیز الزامی بوده و سن متقاضی باید بین ۱۸ تا ۶۵ سال باشد.

دارابودن توان جسمی (دارا بودن اعضای بدنی متناسب با شغل مربوطه و نداشتن بیماری؛ که با اجرای طرح خطرات جانی ایجاد کند) نیز از دیگر شرایط دریافت تسهیلات اشتغال محسوب می‌شود. اطلاعات متقاضی در بانک اطلاعات نیازمندان کمیته امداد ثبت شده و به عنوان سوابق نگهداری می‌شود.

آیا دریافت وام از کمیته امداد مانع از اخذ تسهیلات اشتغال می‌شود؟

نداشتن سابقه بیمه و دریافت حقوق و دستمزد از سایر سازمان‌ها و نهادها و نیز عدم سابقه دریافت وام قبلی از کمیته امداد هم جزو عواملی است که برای دریافت این تسهیلات از جانب کمیته امداد درنظر گرفته خواهد شد.

نداشتن سابقه بیمه و دریافت حقوق و دستمزد از سایر سازمان‌ها و نهادها و نیز عدم سابقه دریافت وام قبلی از کمیته امداد جزو عواملی است که برای دریافت تسهیلات اشتغال از جانب این کمیته درنظر گرفته خواهد شد

برای توسعه طرح اشتغال، علاوه بر دریافت تسهیلات می‌توان از وام کمیته امداد نیز (حداقل یک سال پس از اجرای طرح موردنظر) بهره‌مند شد. به عبارت دیگر، دریافت تسهیلات اشتغال علاوه بر وام کمیته امداد باید به منظور توسعه طرح پیشین و یا راه‌اندازی اشتغال نو به دلیل شکست طرح گذشته باشد.

سابقه چک برگشتی مانع از دریافت تسهیلات اشتغال است

توان ارائه تضامین به بانک‌ها، دارا بودن مجوزهای لازم پیرامون شغل موردنظر، ارائه مدارک مربوط به دوره‌های آموزشی اشتغال موردنظر، دارا بودن مهارت‌های لازم پیرامون شغل پیشنهادی و ارائه مدارک لازم، دارابودن توان و مکان اجرای طرح موردنظر، فراهم کردن شرایط بازدیدهای حوزه اشتغال (قبل ازاجرا-حین اجرا-بعد ازاجرا) متناسب با بخشنامه‌های حوزه، تعهد پرداخت اقساط وام و به‌روزبودن آن، نداشتن چک برگشتی وام گیرنده و ضامنین نیز از جمله شرایط اختصاصی دریافت این تسهیلات به‌شمار می‌رود.

۱۳۴هزار طرح اشتغال در نوبت دریافت وام از شبکه بانکی

مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره میزان تسهیلات ارائه شده در سال جدید گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از آغاز سال تاکنون برای ایجاد طرح‌های اشتغال به متقاضیان و نیازمندان داده شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین بیش از ۱۸۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و ۱۳۴ هزار طرح اشتغال نیز در نوبت دریافت وام از شبکه بانکی کشور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.