خراسان شمالی- مجید الهی‌ راد گفت: طی ۹ ماهه امسال ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت‌ شده است.

جذب ۷۵ درصدی تسهیلات اشتغال‌زایی بانک‌ها توسط کمیته امداد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  سایت خبری کمیته امداد، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از جذب ۷۵ درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی توسط این نهاد خبر داد.

وی بابیان اینکه طی ۹ ماهه امسال ۷۵ درصد از اعتبارات بانک‌های عامل اختصاص‌ یافته به مددجویان تحت حمایت این نهاد جذب‌شده است، گفت: از این رقم ۳۰ میلیارد تومان در قالب اعتبارات بانکی از محل بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ به توسعه اشتغال مددجویان خراسان شمالی اختصاص یافت که ۲۸ میلیارد تومان آن به بانک‌ها ابلاغ و تاکنون ۲۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان آن جذب‌شده است.

وی بابیان اینکه وام‌های اشتغال از محل منابع بانکی در چهار زمینه توان‌افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و وام مجدد به مددجویان پرداخت می‌شود، افزود: سهم عمده این وام‌ها متعلق به سرفصل خودکفایی و با سقف ۵۰ میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با یادآوری اینکه طی امسال ۱۴ میلیارد تومان نیز از منابع داخلی امداد به امر اشتغال مددجویان تحت حمایت در استان اختصاص داده‌ شده، اظهار کرد: تاکنون ۲۲۸ طرح اشتغال بااعتبار چهار میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان از این محل ایجاد شده است.

الهی راد بابیان اینکه درمجموع طی ۹ ماهه امسال ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت‌ شده است افزود: این میزان تسهیلات برای اجرای هزار و ۲۷۰ طرح به افراد متقاضی پرداخت‌ شده است.

وی با یادآوری اینکه تسهیلات اشتغال این نهاد برای راه‌اندازی طرح‌ها در حوزه‌های کشاورزی، دام‌پروری، شیلات، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدماتی به مددجویان نیازمند ارائه می‌شود، اظهار کرد: از مجموع طرح‌های اجرا شده طی امسال ۳۸ طرح در بخش‌های کارانگیزی، ۷۴ طرح در توان‌افزایی، ۱۱۵۷ طرح در خودکفایی و یک طرح در بخش کارفرمایی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.