معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر ضرورت ارتقای ایمنی اسکله بندرپل خمیر تاکید کرد و گفت: کوتاهی در این زمینه از سوی هیچ دستگاه و نهادی پذیرفته نیست؛ چرا که می‌تواند نارضایتی و حتی خسارت‌های جبران ناپذیری را به بار آورد.

معاون استاندارهرمزگان: کوتاهی در ایمن‌سازی اسکله بندرپل پذیرفته نیست

به گزارش قدس آنلاین، احسان کامرانی روز پنج‌شنبه در نشست با مدیران گمرک، بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد قشم در شهرستان بندرخمیر افزود: در نشستی که اخیرا با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت، برای ایمن سازی و مالکیت اسکله بندرپل در آینده‌ای نزدیک در سطح کلان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: تا تعیین تکلیف نهایی، منطقه آزادقشم به عنوان بهره‌بردار فعلی باید با مشارکت دیگر دستگاه‌های مستقر در اسکله، نسبت به استانداردسازی و استقرار تجهیزات و امکانات ایمنی آن اقدام کند.

معاون استاندار هرمزگان بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که مردم آسوده خاطر در این اسکله تردد کنند، بیان داشت: توجه به مسائل ایمنی در کنار رضایت‌مندی مسافران و گردشگران از جمله موضوع‌های مهمی است که همواره باید در اسکله بندرپل مورد توجه متولیان و ادارات خدمات رسان باشد.

کامرانی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال‌جاری، پیش بینی می‌شود امسال مسافران زیادی به نسبت سال‌های گذشته وارد استان هرمزگان و اسکله بندرپل شوند که از هم اکنون باید اقدام‌های ایمنی و پیشگیرانه در این اسکله در دستورکار قرار گیرد.

روزانه سه هزار خودرو در اسکله بندرپل تردد دارند

فرماندار بندرخمیر نیز در این نشست با بیان اینکه پیش بینی اسکله فعلی بندرپل در زمان احداث، برای ۲۰۰ خودرو بوده است، گفت: درحال حاضر روزانه حدود سه هزار خودرو در این اسکله تردد می‌کنند که باتوجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال و افزایش چند برابری تردد خودروها، این اسکله ظرفیت تخلیه و بارگیری روزانه این حجم از وسیله نقلیه را ندارد.

میرهاشم خواستار ادامه داد: یکی از موضوع های مهم در این رابطه داشتن رمپ جداگانه برای تخلیه و بارگیری شناورهای فلزی است که لازم است برنامه و تصمیم‌های اساسی برای این کار صورت پذیرد.

فرماندار خمیر بیان کرد: ایمن سازی و استقرار تجهیزات ایمنی در اسکله، احداث سالن مسافری و همچنین لایروبی اسکله بندرپل از دیگر مواردی است که باید نسبت به ایجاد و یا برطرف کردن مشکلات آن اقدام شود.

وی همچنین به احداث رمپ تخلیه و بارگیری برای پهلوگیری لنج‌های تجاری به عنوان یکی دیگر از مطالبات مهم لنج‌داران در اسکله بندرپل اشاره کرد و گفت: بیش‌تر مردم این منطقه از گذشته‌های بسیار دور تاکنون از طریق طریق تجارت دریایی به وسیله شناورهای چوبی مشغول فعالیت هستند اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم به منظور تخلیه و بارگیری برای شناورهای تجاری در اسکله، منجر به کاهش تعداد شناورها و بیکاری ملوانان منطقه شده است.

خواستار گفت: باید شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی و رضایت مندی مردم فراهم کنیم.

تصویب احداث رمپ اسکله در شورای اداری هرمزگان

فرماندار خمیر همچنین به اقدام‌ها و پیگیری‌های انجام شده در این راستا اشاره و تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته به دستور استاندار هرمزگان احداث رمپ اسکله در شورای اداری استان تصویب شده است.

وی با بیان اینکه در بازدید میدانی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور قرار شد یک دستگاه رمپ نیز برای احداث لنج‌های تجاری در اسکله بندرپل ساخته شود، همچنین داشتن طرح جامع در بندرپل را مهم‌ترین اقدام جهت استانداردسازی اسکله برشمرد که باید در دستورکار منطقه آزاد قشم قرار گیرد.

خواستار اضافه کرد: همه ادارات و نهادها مستقر در اسکله وظیفه دارند شرایطی فراهم کنند که مردم با آسوده خاطر در این اسکله تردد کنند، از طرفی شرایط لازم برای صاحبان شناورها نیز فراهم شود تا با کیفیت بهتر در این اسکله به مردم خدمات رسانی کنند.

بر پایه این گزارش، از ۱۰۳ فروند لنج ثبت شده در بندرپل خمیر، حدود ۳۰ شناور در اسکله بندرپل فعالیت می‌کنند.

اسکله بندرپل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین رفت و آمد شهروندان ۲ شهرستان خمیر و قشم است که نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات حمل ونقل و جابه جایی خودروهای سبک و سنگین و ترانزیت بار و کالا به جزیره را دارد.

این اسکله در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و سه کیلومتری روستای پل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد و کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.