رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: تهرانی به دلیل بارش باران و تگرگ از صعود به ارتفاعات و قله‌ها خودداری کنند.

پایتخت‌نشینان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین پدرام قودجانی با اشاره به هشدار زرد اداره کل هواشناسی استان تهران، گفت: بر این اساس از صبح امروز تا اواخر وقت شنبه-بیست و یکم آبان- بارش باران، رگبار، تگرگ، رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف و در بعضی ساعات پدیده مه پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: منطقه اثر این هشدارها در روز پنجشنبه و شنبه آینده غالبا در اکثر مناطق استان تهران و روز جمعه در ارتفاعات استان است.

قودجانی گفت: بر اثر این مخاطره لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی محدود و محلی معابر، احتمال بالا آمدن و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: بارش‌های امروز از جنوب و جنوب غرب استان وارد و به سمت شمال‌شرق استان حرکت کرده و با توجه به پایین بودن دما در ارتفاعات شمال شرقی استان (آبعلی) به شکل بارش برف نمایان شده است.

این کارشناس اضافه کرد: همچنین امروز به دلیل عدم رخداد وزش باد قابل ملاحظه افزایش غبار و ترکیب آن با رطوبت موجود احتمالا موجب بالا رفتن آلودگی هوا خواهد شد که پس از بارش مقداری از غلظت آن کاسته می‌شود.

قودجانی گفت: در این رابطه از شهروندان می‌خواهیم نسبت به هشدارهای صادر شده توجه ویژه داشته و ضمن احتیاط در سفرهای برون شهری از کوهنوردی و صعود به قله پرهیز کنند. همچنین به شهروندان توصیه می‌شود از تردد و اطراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط نیز ضمن آگاهی از هشدارها آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.