۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: 827249

ارزش دلار در بازار جهانی برای دومین جلسه معاملات پیاپی طی شب گذشته عقب‌نشینی کرد. ارزش دلار فقط در ۲ روز معاملاتی اخیر ۳.۸ درصد پایین آمده است.

دلار در بازار جهانی پایین آمد

به گزارش قدس آنلاین، ارزش دلار در بازار جهانی در معاملات شب گذشته، برای دومین روز معاملاتی پیاپی کاهش یافت؛ چراکه انتشار آمارها درباره کاهش نسبی تورم در آمریکا سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های با ریسک بیشتر سوق داده است.

انتظار می‌رود پایین آمدن چند دهم درصدی تورم آمریکا به کم‌رنگ‌تر شدن سیاست افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی منجر شود.

بر همین اساس ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مرجع در دو روز معاملاتی اخیر ۳.۸ درصد پایین آمده که بیشترین افت دو روزه ارزش دلار در ۱۳ سال گذشته به شمار می‌رود.

دلار در بازار جهانی پایین آمد

ارزش دلار طی شب گذشته در برابر ین ژاپن ۱.۷ درصد پایین آمد و به ۱۳۸.۵۵ ین رسید. دلار در برابر یورو هم ۱.۴ درصد عقب‌نشینی کرد و هم اکنون هر یورو ۱.۰۳ دلار خرید و فروش می‌شود.

جیم سیلینسکی، کارشناس ارشد صندوق درآمد ثابت جانوس هندرسون، می‌گوید: دلار یکی از بازارهایی است که ید طولایی در بالا رفتن بیش از حد دارد. احتمال زیادی وجود دارد که ما از پیک ارزش دلار عبور کرده باشیم.

با این حال اما برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که ممکن است افت ارزش دلار کوتاه‌مدت باشد.

ارزش پوند انگلیس هم در برابر دلار در معاملات شب گذشته ۱.۲۲ درصد بالا رفت و به ۱.۱۸۵۳ دلار رسید. دلار در برابر فرانک سوئیس هم ۲.۴ درصد عقب نشست و هم اکنون هر فرانک ۰.۹۴ دلار دست به دست می‌شود.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.