مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۱۰ هزار تن انواع کالای اساسی از ابتدای سال جاری تاکنون توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی در این استان توزیع شد.

۱۰ هزار تن کالای اساسی در استان مرکزی توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین «غلامرضا ملکی» افزود: چهار هزار و ۷۰۰ تن شکر و پنج هزار و ۳۰۰ تن برنج از ابتدای سال جاری تاکنون با قیمت ستاد تنظیم بازار استان مرکزی در راستای تنظیم بازار در استان توزیع شده‌ است.

وی ادامه داد: وضعیت ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان مرکزی مطلوب بوده و توزیع شکر، برنج و سایر کالاها اساسی اکنون با قیمت ستاد تنظیم بازار در سطح جامعه و مراکز آموزشی استان مرکزی در حال انجام است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ذخیره شکر در این استان اکنون بیش از نیاز استان بوده و برنامه واردات ۲ هزار تن برنج در راستای اطمینان بخشی به ذخیره این محصول در استان در حال انجام است.

ملکی از خرید و ذخیره سازی ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خبرداد و گفت: ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان استان تاکنون پرداخت و با پرداخت این منابع مالی مطالبات گندمکاران استان تاکنون تسویه شده‌ است.

وی ادامه داد: ۵۰ هزار تن گندم تولیدی استان از ابتدای سال جاری تاکنون از استان مرکزی به استان‌های قم، اصفهان، تهران، البرز، چهار محال بختیاری، سیستان و بلوچستان و مازندران ارسال شده‌ است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار تن گندم نیز امسال برای مخلوط کردن با گندم‌های داخل استان و افزایش کیفیت آرد و نان از سایر استان‌ها و خارج از کشور به استان وارد شده‌ است.

ملکی گفت: واردات ۱۰ هزار تن گندم برای افزایش کیفیت آرد و نان استان مرکزی تاپایان سال جاری در دستور کار اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان قرار دارد.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.