نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کیفیت بهترین معرفی و تبلیغ برای یک کالا است و اگر یک کالای تولیدی این ویژگی را داشته باشد به‌طور قطع جایگاه خود را در بازارهای جهانی پیدا کرده و مشتریان بین‌المللی خود را پیدا می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین «سیدجواد حسینی‌کیا» درباره نقش مجلس در بهبود کیفیت تولیدات داخل، افزود: مجلس می‌تواند قوانینی را وضع کند که اساسا کالای بی‌کیفیت تولید نشود.

وی گفت: خرید کالای بی‌کیفیت موجب هدر رفت سرمایه ملی می‌شود و مجلس می‌تواند منابع بانکی را به سمت تولید کالاهای باکیفیت هدایت کند.

حجت الاسلام حسینی‌کیا بیان‌داشت: علاوه بر این مجلس می‌تواند معافیت‌های مالیاتی را برای کالاهای باکیفیت در نظر بگیرد و امتیازاتی برای تسهیل صادرات کالاهای باکیفیت در نظر بگیرد.

وی ادامه‌داد: مجلس می‌تواند مانع واردات کالاهای مشابه خارجی به کشور شود و با این کار از تولید کالای باکیفیت ایرانی حمایت کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان‌کرد: قانونگزار می‌تواند با مجموعه ای از اقدامات از تولید کالای باکیفیت ایرانی حمایت کند تا بدین ترتیب تولید محقق شده و از طریق آن منابع ارزی وارد کشور و از دیگر سو جلوی خروج ارز گرفته شود.

وی گفت: حمایت مجلس از تولید کالای باکیفیت همچنین باعث می‌شود وابستگی کشور به تولیدات خارجی کمتر شود، اما اگر از تولید کالای باکیفیت حمایت نشود مشکلات متعدد ایجاد می‌شود که از جمله آنها وابستگی کشور به واردات و بدنام شدن تولیدات داخلی در سطح جهان است.

حسینی‌کیا در تشریح نقش مردم در ارتقای کیفیت تولیدات داخلی، اظهار داشت: اگر مردم ببینند کیفیت کالای تولیدی داخلی بهتر از کالای خارجی است به‌طور قطع از تولیدات داخلی حمایت کرده و کالای تولید داخل را مصرف می‌کنند.

وی همچنین در تشریح تاثیر کیفیت در تسهیل صادرات کالاهای داخلی به بازارهای جهانی بیان‌داشت: کیفیت بهترین معرفی و تبلیغ برای یک کالا است. کالای تولیدی باید سه ویژگی مهم ارزان قیمت، رقابت پذیر و صادرات محور بودن را داشته باشد.

نائب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه‌داد: اگر یک کالا این سه مشخصه را داشته باشد، به‌طور قطع جایگاه خود را در بازارهای جهانی پیدا کرده و مشتریان بین المللی خود را پیدا می‌کند و بدون آنکه هزینه برای تبلیغات این کالا صرف شود بازارهای جدیدی برای این کالا پیدا می‌شود؛ اما اگر کیفیت نداشته باشد، هرچقدر تبلیغ بشود باز هم موثر نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا در پایان تصریح کرد: دولت و حاکمیت از تولیدات با کیفیت حمایت خواهد کرد و نگاهی که حاکمیت دارد این است که کالای ایرانی باید آن‌قدر با کیفیت باشد که مردم اساساً رغبتی برای مصرف کالای خارجی نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.