مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ در معرفی برنامه‌های شبکه رادیویی می‌گوید: برنامه‌های کتاب‌محور این شبکه رادیویی با موضوعات مروجان کتاب، چاپخانه، معرفی و نقد کتاب، نقد فیلم‌نامه و بسیاری از برنامه‌های متنوع دیگر بخشی از برنامه‌های کتاب رادیو فرهنگ است که از گذشته تاکنون پخش می‌شده است.

ویژه برنامه رادیو فرهنگ برای روز کتاب و کتاب‌خوانی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی دادجو، مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ در معرفی برنامه‌های شبکه رادیویی می‌گوید: برنامه‌های کتاب‌محور این شبکه رادیویی با موضوعات مروجان کتاب، چاپخانه، معرفی و نقد کتاب، نقد فیلم‌نامه و بسیاری از برنامه‌های متنوع دیگر بخشی از برنامه‌های کتاب رادیو فرهنگ است که از گذشته تاکنون پخش می‌شده است.

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ درخصوص استقبال مردم از این برنامه‌ها می‌گوید: براساس گزارش مرکز پژوهش‌ها طی یک سال اخیر مخاطبان برنامه‌های کتاب‌محور رادیو فرهنگ از ۵/۴درصد به ۵/۶درصد رسیده است.

دادجو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مخاطبان معمولاً از چه نوع کتاب‌هایی بیشتر استقبال می‌کنند، توضیح می‌دهد: بیشترین میزان علاقه‌مندی مخاطبان به کتاب‌های ادبی است که سعی شده در بیشتر برنامه‌ها این موضوع مد نظر تهیه‌کنندگان قرار بگیرد، معرفی شخصیت‌های تأثیرگذار در انقلاب و دوران دفاع مقدس نیز در رتبه دوم علاقه‌مندی مخاطبان رادیو فرهنگ در حوزه کتاب قرار می‌گیرد. به گفته این مسئول، بسیاری از مخاطبان رادیو فرهنگ از طریق پیامک، شخصیت‌ها یا کتاب‌هایی که دوست دارند درباره آن‌ها صحبت شود به برنامه‌سازان اعلام می‌کنند، نمونه این موضوع، پیامک مردم برای معرفی کتاب‌های چاپ شده با موضوع شهید سردار سلیمانی بود و وقتی برنامه معرفی کتاب «چهار روز پس از قاسم سلیمانی» پخش شد با استقبال بسیار شنوندگان روبه‌رو شد.

وی با بیان اینکه این شبکه در سالروز درگذشت علامه طباطبایی و روز کتاب و کتاب‌خوانی، برنامه ویژه‌ای تدارک دیده است، در معرفی این برنامه بیان می‌کند: این ویژه‌برنامه‌ ۹۰ دقیقه‌ای علاوه بر معرفی علامه طباطبایی و زندگی او، به معرفی آثار این اندیشمند می پردازد که به صورت زنده امشب ساعت ۲۰ از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

خبرنگار: مهدیه قمری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.