معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در محموله آنتی بیوتیک ارسالی از سوی وزارت بهداشت ۳.۵ تن برای استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

سهم خراسان رضوی از محموله آنتی‌بیوتیک ۳.۵ تن است/توزیع برخی داروهای خاص فقط در داروخانه‌های دولتی

به گزارش قدس خراسان آنلاین، ناصر وحدتی اظهار کرد: در محموله جدید دارویی وارد شده به کشور که شامل ۵۰ تن انواع داروی آنتی‌بیوتیک است، هفت درصد آن و معادل ۳.۵ تن به استان خراسان رضوی اختصاص یافته که ۲.۸ تن آنتی بیوتیک از این میزان سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه خراسان رضوی به میزان بیشتر آنتی بیوتیک اختصاص یافته نیاز دارد، بیان کرد: آنتی بیوتیکهای اختصاص یافته شامل انواع سوسپانسیون اطفال، آموکسی‌سیلین، آموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین بوده که از طریق هندوستان وارد کشورمان شده است.

وی با بیان اینکه اکنون حدود سه داروخانه دولتی و حدود ۸۰۰ داروخانه خصوصی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال است،گفت: سهم محموله جدید دارویی بر اساس سهمیه بندی مشخص به طور معقول بین داروخانه‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است.

وحدتی ادامه داد: هم اکنون سرم مورد نیاز بیمارستان‌ها تامین شده اما در داروخانه‌ها با کمبود مواجه است که علت این موضوع متفاوت بوده و نیازمند بحث کارشناسی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص کمبود داروی اطفال اظهار داشت: هم اکنون کمبود داروهای اطفال به طور کامل برطرف نشده است اما نسبت به گذشته تا حدودی بهبود یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی داروها در داروخانه‌های دولتی موجود است اما در داروخانه‌های خصوصی کمبود داریم، عنوان کرد: داروهای عمومی به نسبت مشخص بین تمامی داروخانه‌های دولتی و خصوصی توزیع می شود اما برخی داروهای خاص فقط در داروخانه‌های دولتی توزیع می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.