سفیر آمریکا در بغداد با انتشار پیامی توئیتری به حمایت از تروریست‌های تجزیه طلبی پرداخت که در اقیلم کردستان عراق مستقر هستند و امنیت ایران را تهدید می‌کنند.

آمریکا نگران تروریست‌های شمال عراق شد

به گزارش قدس آنلاین، «آلینا رومانوفسکی» سفیر آمریکا در بغداد با انتشار پیامی توئیتری، به عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه تروریست‌های تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد.

وی در این باره مدعی شد: ایالات متحده، حمله پهپادی و موشکی در منطقه کردستان عراق را محکوم می‌کند و از ایران می‌خواهد که حمله به همسایه و مردم عراق را متوقف کند.

به گزارش آنا، ساعاتی پیش، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره آغاز دور جدید عملیات موشکی و پهپادی علیه مقرها و مراکز تروریست‌های تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: یگان‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه این عملیات را پس از هشدارهای مجدد در جلسات دیپلماسی و امنیتی مشترک اخیر مبنی بر تعطیلی اردوگاه‌ها، خلع سلاح و اخراج گروهک‌ها از منطقه و تاکید بر عدم بر هم خوردن امنیت و آرامش مردم شمال عراق و متأسفانه عدم مشاهده اقدام عملی و عینی مؤثر از طرف مقابل، آغاز کرده‌اند.

این اطلاعیه با تأکید بر اینکه در عین حال اشرار و تروریست‌های مزدور استکبار جهانی همچنان به شرارت‌های مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داده‌اند، تصریح کرد: از آنجا که امنیت مرزی و داخلی کشور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، ادامه این وضعیت را تحمل نخواهیم کرد و بار دیگر از مسئولین دولت مرکزی و اقلیم شمال عراق می‌خواهیم در راستای حفظ حُسن همجواری و برقراری امنیت مرزهای مشترک دو کشور نسبت به تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی ایران عمل کنند تا از وارد آمدن خسارات بیشتر به مردم دو کشور و برهم خوردن آرامش و امنیت به واسطه حضور تروریست‌ها در منطقه جلوگیری به عمل آید.

منبع: آنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.