بانوی توانمند روستایی می‌گوید: می‌خواهم در سفر به جام جهانی قطر پیام زنان توانمند و باغیرت ایرانی را به گوش دنیا برسانم، شعار ما «زن، زندگی، سربلندی» است؛ دنیا باید بداند زن ایرانی اگر خودش اراده کند در یک روستای مرزی دورافتاده هم می‌تواند استعدادهایش را شکوفا کند. 

تنها نماینده زن روستایی در جام جهانی فوتبال: با شعار «زن، زندگی، سربلندی» به قطر می‌روم 

به گزارش خبرنگار قدس خراسان آنلاین، بانوی هنرمند اهل روستای آقداش شهرستان کلات اگرچه شهرتش مربوط به گلیم‌بافی است اما دامنه توانمندی‌هایش خیلی فراتر از این حرفهاست؛ مطلع می‌شویم، اکرم رضایی که سه دوره بعنوان زن نمونه روستایی عشایری و ۲ مرتبه هم به عنوان کارآفرین نمونه در خراسان رضوی مورد تقدیر قرار گرفته، حالا قرار است به عنوان تنها نماینده زن روستایی در جام جهانی فوتبال حضور پیدا کند.

گوشی را برمی‌دارم تا جزییات بیشتر این موضوع را از زبان خودش بشنوم.

اکرم رضایی در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان آنلاین، با اشاره به سابقه صنایع دستی در روستای آقداش اظهار می‌کند: حدود ۱۸ سال است که بافنده گلیم هستم و به اکثر هنرهای بافتنی روستای آقداش مانند ابریشم بافی تسلط دارم به همین علت در نمایشگاه‌های زیادی شرکت کرده‌ام؛ روستای ما به عنوان روستای پایلوت صنایع دستی انتخاب شده و بنابراین تلاش کردم هنر دست بانوان آقداش را به مسئولین و مردم معرفی کنم.

این کارشناس صنایع دستی با اشاره به انعکاس رسانه‌ای هنرهای این روستا ادامه می‌دهد: در همین راستا چند ماه قبل تیمی از وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی به کلات آمدند من هم از آنها دعوت کردم به آقداش بیایند و در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت‌های روستا درخواست کردم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم همزمان با بازی‌های جام جهانی قطر آنجا حضور داشته باشیم و هنر ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی این پیشنهاد خانم رضایی را می‌پسندد و پیگیر کارها می‌شود تا او هم بتواند در نمایشگاهی که در قطر برگزار می‌شود غرفه ای برای معرفی صنایع دستی ایران و بخصوص منطقه کلات داشته باشد.

این بانوی هنرمند که رییس شورای روستای آقداش هم هست، در ادامه از بزرگترین آرزوی زندگی‌اش می‌گوید: بعد از اینکه از جام جهانی قطر برگردم باید در جلسه دفاعیه ثبت ملی روستای آقداش شرکت کنم و امیدوارم به این آرزو برسم و این روستا ثبت ملی شود.

بین گپ و گفتی که داریم از علاقه‌اش به فوتبال می‌پرسم و با جواب جالبی روبرو می‌شوم، او می‌گوید: من از بچگی علاقه به کشتی داشتم و خیلی فوتبالی نیستم اما جام جهانی قطر را فرصتی برای معرفی توانمندی زنان سرزمینم به دنیا می‌بینم.

این بانوی توانمند روستایی که هفته آینده راهی قطر است، در ادامه با افتخاری وصف ناشدنی از وضعیت هنر و صنایع دستی در روستاهای کلات می‌گوید: یکی از کارهایی که تا الان موفق به انجام آن نشدم صادرات گلیم از روستای آقداش است که امیدوارم این سفر نقطه عطف و فتح بابی برای این موضوع باشد.

این کارشناس صنایع دستی عنوان می‌کند: می‌خواهم در این سفر پیام زنان توانمند و باغیرت ایرانی را به گوش دنیا برسانم، این پیام «زن، زندگی، سربلندی» است؛ دنیا باید بداند زن ایرانی اگر خودش اراده کند در یک روستای مرزی دورافتاده هم می‌تواند استعدادهایش را شکوفا کند.

انتهای پیام/

گفتگو: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.