مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون، کسری مخازن آبی در استان، ۸۸۳ میلیون متر مکعب در سال است که با کاهش بارندگی ها شرایط، حادتر نیز می شود همچنین میزان کسری مخازن آبی استان در دوره درازمدت نیز هزار و ۲۸ میلیون متر مکعب است.

کسری مخازن آبی در خراسان رضوی ۸۸۳ میلیون متر مکعب در سال است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، علیرضا طاهری اظهار کرد: بارندگی در مشهد نسبت به متوسط بلند مدت ۲۵ درصد کاهش داشته است و بارندگی‌های امسال استان نیز نسبت به شرایط عادی ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد در نتیجه بارندگی های اخیر در این استان تاثیری در حجم ورودی آب به سدهای خراسان رضوی نداشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بیان کرد: هم اینک فقط ۱۹ درصد از حجم ذخیره سدهای استان آب دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش دارد.

وی گفت:۵۸۴ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز خراسان رضوی در سال از منابع سطحی تامین و چهار هزار و ۱۸۵ میلیون متر مکعب نیز از منابع زیرزمینی برداشت می شود.

طاهری افزود: امسال هم مانند سال گذشته خشکسالی و کاهش سطح منابع آب‌های زیرزمینی و آبخوان‌ها تداوم دارد از این رو مدیریت مصرف، تولید و توزیع آب بسیار ضروری است و مشارکت شهروندان نقش مهمی در گذر از شرایط تنش آبی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.