معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) گفت: بسیجیان جانشان را در کف اخلاص گذاشتند و در جنگ ترکیبی دشمن، برای کمک به مردم سینه سپر کردند.

بسیجیان در جنگ ترکیبی جان خود را برای حفظ امنیت کشور فدا کردند

به گزارش قدس خراسان آنلاین، سردار علی اکبر افراسیابی در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به شعار امسال بسیج؛ خدمت گذار مردم، اظهار کرد: امام خمینی می فرمود ای ‌کاش بسیجی بودم. یاد شهدای امنیت به طور خاص شهید دوست محمدی و براتی که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیدند را گرامی می داریم و انشالله مورد شفاعت سرور و سالار شهیدان قرار گیرند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) ابراز کرد: هفته بسیج یادآور بزرگ مردی ها، اخلاص و از خودگذشتگی افرادی است که خدمت گذار و دلسوز مردم هستند و جامعه باید قدردان زحمات و خدمات بسیج باشد؛ چرا که خدمات بسیاری انجام داده و یادگاری است که از امام خمینی برای ملت ایران به ودیعه گذاشته شده است‌.

وی با اشاره به اینکه بسیج در تمام صحنه ها حضور فعال داشته است، گفت: بسیج در بحران ها حضور داشته و همراه، همدرد و هم نشین آسیب دیده ها بوده و آن را به عینه شاهد بودیم.

افراسیابی بیان کرد: برنامه های هفته بسیج را با هدف تقدیر و تشکر از بسیجیان برگزار می شود. کسانی که جانشان را در کف اخلاص گذاشتند و در جنگ ترکیبی دشمن برای کمک به مردم سینه سپر کردند و به کوری چشم دشمنان تشیع جنازه شهید براتی در مشهد مقدس با حضور چشمگیر مردم تا بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می شود.‌

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) گفت: شهید براتی جان خود را در راه امنیت کشور فدا کرد و به عنوان فرد فعال بسیجی از اول نا امنی ها حضور داشته تا لحظه شهادت.

وی ابراز کرد: روزشمار هفته بسیج از یکشنبه ۲۹ آبان با نام بسیج سازندگی و پیشرفت آغاز می شود. در حوزه خدمت رسانی بسیج اقداماتی چون آبرسانی، لایه روبی قنوات، ساخت خانه های معسر، آبرسانی مناطق محروم‌ و جاده سازی را انجام داده است.

افراسیابی گفت: در حوزه سازندگی و اشتغال زایی حضور چشمگیر داشته و ۱۰۰۰ چرخ خیاطی در اختیار استان و مشهد قرار گرفته تا نیاز به درآمدزایی مرتفع شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) ابراز کرد: سی ام آبان ماه دومین روز به نام بسیج مسجد محوری و جامعه اسلامی نام‌گذاری شده که در بیش از ۴۰۰ منطقه، محله اسلامی یا مدینه فاضله پیاده می شود تا به معنای واقعی کشور اسلامی محقق شود.

وی گفت: اول و دوم آذرماه بسیج نوآوری و جهاد فاطمی و بسیج مردم سالاری و ایران قوی و مستقل نام‌گذاری شده است و اقدامات ۵۰۰ گروه جهادی در موضوعات مختلف در سطح استان به نمایش گذاشته می شود.

افراسیابی ابراز کرد: ۵ شنبه سوم آذر بسیج مظهر جهاد و شهادت نام‌گذاری شده که بسیجیان با حضور در مزار شهدا، عهد و پیمان مجددد با رهبر انقلاب شهدا خواهند بست.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: بسیج ایمان و تربیت اسلامی عنوان پنجمین روز از هفته بسیج است. اگر بسیجیان ایمان نداشته باشند این چنین خدمت صادقانه انجام نمی دهند. در این روز حضور حلقه های صالحین بسیج را در میقات های نماز جمعه خواهیم داشت.

وی افزود: شنبه پنجم آذر ماه روز بسیج مقاومت و اقتدار ملی است و در این روز نمایش حضور بسیج در صحنه های مختلف را شاهد هستیم‌.

افراسیابی ابراز کرد: ششم آذرماه طرح های گرافیکی بسیج در معرض نمایش مخاطبان قرار می گیرد. همچنین دیدار با ائمه‌ جمعه سراسر استان و برگزاری مراسم افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی در مجتمع آیه ها از دیگر برنامه های این روز می باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در پایان برگزاری همایش جهادگران علم و فناوری بسیج که در حمایت از دانش بنیان صورت گرفته، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری بسیج با حضور نخبگان، افتتاح جشنواره شعر ایران زمین توسط بسیج دانش آموزی، توزیع ۸۵۰۰۰ بسته معیشتی، برگزاری مراسم تجلیل از بسیجیان پیشکسوت، اعزام ۹۰ تیم جهادی و دیدار از خانواده شهدای بسیج دوران اغتشاش را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.