معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) گفت: ۱۵ هزار رده مقاومت بسیج در استان فعالیت می‌کنند که هر کدام دست کم یک برنامه در هفته بسیج اجرا خواهند کرد.

اجرای  ۱۵ هزار برنامه طی هفته بسیج در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سردار علی اکبر افراسیابی  افزود: ساخت، تعمیر و بازسازی خانه نیازمندان، خانه عالم، احیای قنوات، راه‌اندازی ۱۷۰ طرح مرتبط با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام(ره)، بهره برداری از ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی و توزیع پنج هزار بسته معیشتی و ۳۰ هزار بسته نوشت افزار از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: آزادی زندانیان نیازمند، تهیه جهیزیه و سیسمونی نوزاد، راه اندازی ۳۰ صندوق قرض الحسنه اشتغال محور، رزمایش گروههای جهادی، پیاده روی خانوادگی و کوه پیمایی، جشنواره جهادگران علم و فناوری و تجلیل از شهدای عرصه علم و فناوری، برگزاری همایش محله اسلامی، حضور در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه محصولات خرد خانگی، برگزاری جشنواره "شبیه یاس" با هدف معرفی الگوی زن مسلمان ایرانی و پویش "ردپای نوجوان" با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته بسیج انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: بسیجیان از ابتدای انقلاب در عرصه‌های مختلف اجتماعی و نظامی و خدمت به مردم حضور داشتند. بسیج یک تشکیلات برای همه مردم است و هر جا مدیر اثربخشی بوده ردپای بسیجی دارد و هر مدیری از توان بسیج استفاده کرده موفق شده است.

افراسیابی افزود: برنامه‌های امسال با شعار بسیج پاره تن مردم است از ۲۹ آبان شروع می‌شود و تا پنجم آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفین ادامه دارد.

همچنین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه تربت‌حیدریه نیز روز سه شنبه در نشستی گفت: ۳۵۲ برنامه در هفته بسیج با محوریت گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بصیرتی در سه سطح پایگاهی، حوزه‌ای و شهرستانی در این شهرستان اجرا می شود.

سرهنگ پاسدار احمد ناصری‌ موحد افزود: بهره‌گیری از رسانه‌ها و فضای مجازی در تبیین عملکرد ۴۲ ساله بسیج، توسعه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی با محوریت گروه‌های جهادی و برنامه ۱۰ ساله اعتلای بسیج، بخشی از برنامه‌های امسال هفته بسیج خواهد بود.
وی ادامه داد:دیدار بسیجیان با امام جمعه تربت‌حیدریه، اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم با محوریت محرومیت‌زدایی، توزیع کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی از برنامه های شاخص هفته بسیج است.
استان خراسان در دوران دفاع مقدس ۳۰۰ هزار رزمنده و ایثارگر داشته است که ۲۶۰ هزار نفر آنها بسیجی بودند.

بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی (ره) در پنجم  آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.