۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 828293

انجیر از جمله میوه‌هایی است که نام آن در کتاب‌های مقدس نیز برده شده و خواص بسیار زیادی دارد. علیرغم این که انجیر یک میوه‌ی فصلی به حساب می‌آید اما به صورت خشک شده در سایر فصول نیز از آن‌ها استفاده می­شود.

بررسی رابطه انجیر خشک و پروستات

جالب است بدانید محققان اثربخشی میوه‌های خشک شده را مجزا از میوه‌های تازه می‌دانند. در ادامه به بررسی رابطه انجیر خشک و پروستات و سایر خواص این خوراکی شیرین خوشمزه می‌پردازیم.

فواید انجیر خشک

قندها و کربوهیدرات‌های طبیعی موجود در انجیر برای سلامتی مفید هستند. در واقع، بدن از کربوهیدرات‌ها به عنوان اولین منبع انرژی استفاده می‌کند و منبع سوخت ترجیحی برای عضلات و بافت مغز است. تحقیقات نشان داده‌اند که انجیر خشک در پیشگیری و درمان دو نوع سرطان رایج در مردان، یعنی روده بزرگ و پروستات موثر می‌باشد.

در واقع آلدهید بنزوئیک را می‌تواند دلیل خاصیت ضد سرطانی انجیر دانست. بنابراین انواع انجیرخشک در خوب شدن یا کاهش نشانه‌های برخی دیگر از بیماری‌ها مانند کم خونی، دیابت، جذام، بیماری‌های کبدی، فلج، بیماری‌های پوستی و زخم مفید می‌باشد.

بررسی همبستگی انجیر خشک و پروستات

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف انجیر خشک و حتی سایر میوه‌های خشک شده‌ی دیگر با بروز سرطان پروستات، رابطه معکوس معنی داری دارد. به این معنا که با مصرف بیشتر انجیر خشک شده می‌توان احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش داد.

اگر به مدت ۱۰ روز ۶ عدد انجیر را به مدت یک شب تا صبح در آب ولرم بخیسانید و به شکل ناشتا بخورید می‌توانید پروستات خود را درمان کنید. این در حالی است که در تحقیقات مورد نظر، بین مصرف میوه (تازه) با احتمال ابتلا به سرطان پروستات رابطه‌ی معناداری وجود نداشته است.

میزان مصرف انجیر خشک برای سلامت پروستات

مصرف انجیر خشک به مقدار ۳ تا ۵ وعده در هفته اثرات مفیدی در سلامتی و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها دارد. انجیر خشک در بهبود سرطانهایی مانند پانکراس، پروستات، معده، مثانه و روده بزرگ موثر است. همچنین این انجیر می‌تواند برای تکرر ادرار نیز مفید باشد.

معمولا مصرف ۳ تا ۵ عدد (حدود ۱۵ گرم) انجیر خشک به شکل روزانه افراد را از خواص درمانی و منحصر به فرد این مادهی خوراکی بهرهمند میکند.

انجیر خشک خوشمزه

زمان مناسب مصرف انجیر خشک

بهترین زمان مصرف انجیر خشک برای افراد مختلف متفاوت است. به طور مثال کسانی که صبح زود بیدار می‌شوند تا به مدرسه یا سرکار بروند می‌توانند مقداری انجیر خشک شده را به عنوان میان وعده با خود ببرند. اما کسانی که درصدد ارتقا کیفیت خواب شبانه خود هستند می‌توانند شب‌ها پیش از خواب کمی انجیر خشک بخورند.

خواص انجیر خشک در کنار سایر مواد خوراکی

شیر انجیر می‌تواند در درمان یبوست، آنژین، ورم لثه و مخاط دهان موثر باشد. به عبارت دیگر شیر در کنار انجیر به شیوه‌ی موثری می‌توانند سموم بدن را از بین ببرد و درد و التهاب را کاهش دهد. عسل و انجیر ترکیب مفیدی برای میان وعده‌ی کسانی است که به دنبال چاقی و اضافه کردن وزن هستند.

همچنین این ترکیب برای آرتروز، کم خونی، بهبود سرما خوردگی، مشکلات دهان و دندان، افزایش قوای جنسی و بهبود مشکلات قلبی نیز از جانب متخصصان طب سنتی توصیه میشود. انجیر خشک و گلاب برای پاک سازی روده‌ها بسیار موثر است. مصرف انجیر با گردو برای کسانی که از سردی طبع رنج می‌برند بسیار مفید می‌باشد.

جمع بندی

در این محتوا به بررسی خواص انجیر خشک پرداختیم. انجیر خشک شده برای انواع سرطان‌ها مخصوصا سرطان پروستات مفید است. همچنین درباره‌ی انجیر خشک و پروستات می‌توان گفت که این خوراکی با طبع گرم و شیرینی طبیعی خود بر کارایی مناسب اندام مذکور تاثیر مثبت زیادی دارد. تا جایی که انجیر خشک می‌تواند پروستات بزرگ شده را به سایز طبیعی خود برگرداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    انجیر محرک ترشح تستوسترون است برای پرستات خطرناک است باید نعناع و رازیانه مصرف کنند و البته دارو و درمان پزشکی لازم است چون سرطان شوخی نیست با انجیر خوب نمی‌شود می‌میرید