یکی از موسسات مطالعاتی آمریکایی در گزارشی با اشاره به فریب‌ها و دروغ‌های رئیس‌جمهور اوکراین درباره موشک سقوط‌کرده در لهستان، تاکید کرد که زلنسکی به دنبال آغاز جنگ جهانی سوم است.

دروغ‌های بزرگ زلنسکی و تلاش برای آغاز جنگ جهانی سوم

به گزارش قدس آنلاین، «اندرو کوریبکو» در وبگاه موسسه مطالعاتی «رون پل برای صلح و پیشرفت» در آمریکا طی مطلبی می‌نویسد که حکومت اوکراین به ریاست «ولودیمیر زلنسکی» تلاش کرد تا با فریب‌کاری و دروغ، جنگ جهانی سوم را آغاز کند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، این روزنامه نگار گفته است: «این واقعیت که مقامات بلندپایه در کیف به معنای واقعی کلمه برای اجرای این سناریوی آخرالزمانی توطئه کردند، نشان می‌دهد که جبهه آن‌ها به قدرت خود اطمینان ندارد».

وی در ادامه تاکید می‌کند که زلنسکی به تمام جهان دروغ گفته است و بمباران لهستان توسط نیروهای اوکراینی را «حمله موشکی روسیه به امنیت جمعی» خوانده و به ناتو گفته است که این ائتلاف نظامی «باید اقدام کند».

روز سه شنبه (۱۵ نوامبر) موشکی در خاک لهستان در نزدیکی مرز اوکراین سقوط کرد و طی این سقوط، دو شهروند لهستانی کشته شدند. زلنسکی درباره این حادثه گفته بود که این موشکب روسی بوده و این رویداد، نشان از افزایش تنشی خطرناک از سوی مسکو است. در حالی که وزارت دفاع روسیه در گزارش‌هایی رسمی تاکید کردند که نیروهای مسکو هیچ هدفی در مرزهای اوکراین با لهستان را مورد حمله قرار نداده‌اند.

با این حال، حتی متحدان غربی و ناتویی کی‌یف نیز در پذیرش ادعاهای رئیس‌جمهور اوکراین تردید دارند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظرش در این باره گفته است که این اظهارات زلنسکی نمی‌تواند به عنوان مدرکی دال بر عدم دخالت اوکراین در این حادثه باشد!

کوریبکو در گزارش خود و درخصوص اهداف زلنسکی از این ادعاها، خاطرنشان می‌کند که مقامات اوکراینی نگرانند پس از گزارش‌های قبلی مبنی بر اینکه وزارت خارجه ایالات متحده مخفیانه زمینه را برای مذاکرات احتمالی صلح بین اوکراین و روسیه آماده می‌کند، کی یف تحت فشار غیرقابل تحملی برای رسیدن به سازش با مسکو قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.