رئیس جمهور ازبکستان در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور در تاریخ 21 نوامبر به «پاریس» سفر می‌کند.

رئیس جمهور ازبکستان به فرانسه سفر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان بنابه دعوت «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در تاریخ 21 و 22 نوامبر سال جاری میلادی به این کشور سفر می‌کند.

طبق برنامه در چارچوب این سفر در شهر «پاریس» گفت‌وگوهای دوجانبه در سطح عالی، دیدارهای پارلمان فرانسه و روسای شرکت ها و بانک های پیشرو فرانسه برگزار می‌شود.

علاوه بر این، مسایل توسعه بیش از پیش گفت‌وگوهای سیاسی، گسترش همکاری‌های همه جانبه پیش از هر چیز اجرای طرح های سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف اقتصاد، تداوم تبادلات فرهنگی و آموزشی در دستور کار نشست ازبکستان و فرانسه قرار دارند.

برنامه ریزی می شود در پایان این نشست بیش از 10 سند مهم دوجانبه و همچنین بسته ای از تفاهم‌نامه های سرمایه گذاری و قراردادهای تجاری تصویب شود.

گفتنی است، در این سفر در پایتخت فرانسه نمایشگاه های منحصر بفرد میراث غنی فرهنگی و تاریخی ازبکستان در موزه جهانی «لوور» و موسسه معتبر جهان عرب افتتاح می شود.

علاوه بر این، در این مدت در پاریس نشست بازرگانی سازماندهی شده با کمک نهضت کارآفرینان فرانسوی «MEDEF» برگزار می‌شود.

فرانسه یکی از مهمترین همکاری بازرگانی ازبکستان در اروپا می‌باشد.

هم اکنون در ازبکستان 16 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران فرانسه از جمله 2 شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه گذاران این کشور فعالیت می کنند.

فرانسه استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 3 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ یکم مارس سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.