وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که روسیه باوجود نیروهای مسلح و تسلیحاتی تحسین‌برانگیزی که در اختیار دارد، از پیروزی در جنگ اوکراین ناکام مانده است!

وزیر دفاع آمریکا: روسیه تسلیحات تحسین‌برانگیزی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راشاتودی، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا همزمان با تحسین تسلیحات و قوای نظامی روسیه، مدعی شد که تمام این تسلیحات به پیروزی این کشور در جنگ اوکراین کمکی نکرده است!

آستین در جریان سخنرانی خود در مجمع امنیتی بین‌المللی «هالی‌فکس» مدعی شد: می‌دانید، روس‌ها قوای نظامی چشمگیر و تسلیحات تحسین‌برانگیزی دارند اما این تسلیحات برای پیروزی در نبرد، کمکی به آنها نکرده است.

لوید آستین اقدامات جنگ‌افروزانه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا علیه تلاش‌های روسیه برای «ترسیم دوباره مرزها با استفاده از زور» را «تجمیع کشورهایی برخوردار از حسن نیت» توصیف و از آن تمجید کرد.

وی همچنین مدعی شد که آمریکا مادامی که جنگ ادامه داشته باشد، در کنار اوکراین خواهد ایستاد و تاکید کرد که نتیجه این جنگ، «خط سیر امنیت جهان را در این قرن نوپا تعیین خواهد کرد.»

آستین بحران اوکراین را بدترین بحران امنیتی اروپا از زمان پایان جنگ جهانی دوم توصیف کرد و بدون اشاره به حمایت‌های گسترده ناتو از اوکراین، مدعی شد که پای این ائتلاف تنها در صورتی به این بحران کشیده خواهد شد که مسکو به یکی از کشورهای عضو این بلوک حمله کند.

وی در ادامه به‌رغم اشار به اینکه واشنگتن شمار نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا را به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسانده، مدعی شد که ماهیت ناتو تدافعی است!

وی مدعی شد: اصول بنیادین دموکراسی در سراسر جهان در محاصره قرار داشته و این رهبری آمریکا بوده که پس از جنگ جهانی دوم، به شکل دادن نظم بین‌المللی قانون-محور کمک کرده و نقش واشنگتن در حفظ این نظم حیاتی است.

شماری از مقامات ارشد روسیه از جمله دیمیتری مدودف، رئیس جمهور اسبق و معاون شورای امنیت ملی روسیه، در ماه‌های اخیر مدعی شده‌اند که نیروهای روسیه در اوکراین، نه تنها با ارتش کی‌یف بلکه با «تمام ناتو و غرب» در نبرد هستند.

مسکو همواره تاکید کرده که غرب با تامین سلاح و کمک نظامی برای اوکراین، تنها به طولانی شدن جنگ دامن می‌زند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.