۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 828993

وزیر کار نیجریه گفت: به خاطر شرایط پیش‌آمده ناشی از دزدی نفت این کشور، نیجریه برای نجات خود به التماس افتاده است.

نفت دزدی برای دولت نیجریه دردسرساز شد

به گزارش قدس آنلاین، کریس نگیگ، وزیر کار نیجریه با ابراز تاسف نسبت به شرایط کنونی این کشور گفت که نیجریه به خاطر دزدی نفت برای نجات خود به التماس افتاده است.

این مقام نیجریه‌ای تأکید کرد: سرقت اصلی‌ترین منبع درآمد دولت ابوجا باعث شده تا شرایط بیکاری در این کشور بدتر شود.

نفت دزدی برای دولت نیجریه دردسرساز شد

وی در هشتمین اجلاس شورای ملی اشتغال نیجریه در ابوجا گفت: وجود تهدید دزدی نفت خام این کشور، تلاش‌های دولت فدرال در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان را با شکست مواجه کرده است.

نگیگ، افزود: من مطلع هستم که شما مردم می‌دانید که ما در شرایط بسیار بحرانی قرار داریم. ما مشکلات اقتصادی در سراسر جهان داریم، اما مشکل ما در نیجریه از سوی خودمان ایجاد شده و تحمیل می‌شود.

وی افزود:‌ منبع اصلی درآمد ما نفت است، اما در این حوزه دو اتفاق در حال رخ دادن است؛ یکی اینکه نیجریه نتوانسته به میزانی که باید نفت تولید کند. سهم ما از تولید نفت اوپک قبلا 2.2 میلیون بشکه در روز بود و بعد به 1.8 میلیون بشکه کاهش یافت. حالا حتی نمی‌توانیم 1.8 میلیون بشکه هم نفت تولید کنیم. میزان کنونی تولید نفت نیجریه 1.1 میلیون بشکه در روز است و دوم اینکه به ما می‌گویند که بخشی از این نفت هم به سرقت می‌رود. این مسئله بسیار جدی است؛ چراکه ما را به گدایی انداخته است.

وی خواستار همکاری بین شورای ملی مهارت‌ها و شورای ملی اشتغال نیجریه در قالب همکاری وزارت کار و وزارت آموزش و پرورش نیجریه برای حل این مشکل شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.