نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات اغتشاشاگران مانع ثبات امنیت در کشور شده است و باید با آن‌ها برخورد حقوقی و قضایی شود و نباید با این افراد مماشات کرد.

برخورد با اغتشاشگران مطالبه مردمی است/ امنیت مردم نباید به خطر بیافتد

به گزارش قدس آنلاین، سلمان اسحاقی با بیان اینکه اگر به جهاد تبیین به درستی عمل می‎شد، امروز اسم نوجوان ما که تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته، در لیست اغتشاشگران قرار نمی‌گرفت بیان کرد: به واقع توجه به جهاد تبیین امری بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: ما قبل از اینکه فردی وارد اغتشاشات شود و انتقاد خود را در قالب اغتشاش مطرح کند باید فکری میکردیم، اما در حال حاضر ما بعد از این اغتشاشات به این موضوع فکر می‌کنیم و حتما این امر خسارات این کار را بیشتر خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کار مهمی که باید جامعه اطلاعاتی پیش از انجام هرگونه اغتشاشات انجام دهد این است که قبل از احضار هر فرد به قوه قضاییه، آن فرد را ارزیابی کند.

وی با بیان اینکه برخی در جریان اغتشاشات تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفتند، گفت: برخی تنها قصد داشتند در یک تجمعی شرکت کنند و شاید بعضا هم شعاری ندادند با این حال بنده شاهد این بودم که یکی از عزیزان در جامعه اطلاعاتی به من می گفت که ما افرادی را آزاد می‌کردیم و نگه نمی‌داشتیم به دلیل اینکه این قبیل افراد فقط بیننده این تجمعات بودند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تأکید کرد: در حال حاضر تفکیک بین معترض و اغتشاشگر وجود دارد و حساب معترض از اغتشاشگر جدا شده است.

اسحاقی بیان کرد: در حال حاضر شاهد این هستیم که جامعه اطلاعاتی ما قبل از احضار فرد به قوه قضاییه حساب معترض و اغتشاشگر را جدا از هم کرده است.

وی با بیان اینکه رئیس دستگاه قضا در زمینه برخورد با اغتشاشگران مواضع خوبی را اتخاذ کرده اند، گفت: مواضع رئیس دستگاه قضا در حقوق بین الملل هم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی «ان. جی. او»‌های بین‌المللی و حقوقی پولشان را از غرب می‌گیرند تا نسبت به ایران مواضع غلط بگیرند، بیان کرد: امروز ما می‌بینیم که صاحب نظران حقوق بین‌الملل نسبت به مواضع عالی‌ترین مقام قضایی ما حرفی برای گفتن ندارند.

وی با بیان اینکه قوه‌قضاییه نباید در زمینه امنیت مردم کوتاه بیاید، اظهار کرد: شاید در یک زمانی فردی به یک فرد و در زمان دیگری به یک نهاد بی احترامی‌کند، اما وقتی همان فرد امنیت پایدار را خدشه‌دار می کند باید با آن فرد برخورد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مغازه‌دار ما به عنوان مثال در میدان ولیعصر گریه می‌کند و می‌گوید نمی‌داند با وجود این شرایط تا اخر ماه اجاره ۳۰ میلیونی مغازه‌اش را چگونه باید پرداخت کند.

اسحاقی با اشاره به سوزاندن خودروی شخصی افراد در اغتشاشات تصریح کرد: ماشین شخصی افراد دیگر خودروی سازمانی نهادی نیست، اما دیدیم که ماشین شخصی افراد را نگه می‌داشتند و آن را آتش می زدند. به نظرم برخورد با اغتشاشگران یک مطالبه مردمی است تا اعتراض به حق مردم به ریل اصلی خودش برگردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اقدامات اغتشاشاگران مانع ثبات امنیت در کشور شده است و باید با آن‌ها برخورد حقوقی و قضایی صورت گیرد، نباید با این افراد مماشات کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پایان با بیان اینکه تکیه دستگاه قضایی ما به قوانین اساسی است، خاطرنشان کرد: ما از دستگاه قضا می‌خواهیم بر مبنای جرم هر فرد مجازات با آن جرم را اعمال کند.

منبع: آنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.