رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پرونده‌های بزرگ مالیاتی به‌صورت ویژه در اداره کل حسابرسی ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

پرونده‌های بزرگ مالیاتی به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، داود منظور در جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی که با حضور معاونین سازمان، مدیران کل ستادی و مدیران کل ادارات امور مالیاتی شهر و استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در راستای افزایش کیفیت رسیدگی‌ها انجام گیرد، آموزش و به‌روزرسانی تخصص کارکنان با آخرین روش‌ها، رویه‌ها و استانداردهای حسابداری است.

وی افزود: بدیهی است باتوجه‌به پیچیده بودن موضوعات اقتصادی و همچنین احتمال شکل‌گیری پدیده‌های شومی از قبیل ایجاد شرکت‌های صوری و فعالیت‌های غیررسمی در اقتصاد و نیز حجم بالای فعالیت اقتصادی در فضای مجازی و دیجیتال، آشنایی حسابرسان مالیاتی به شگردهای فرار مالیاتی و شیوه‌های متعدد کتمان درآمد ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به نقش مالیات بر ارزش‌افزوده در پیشبرد اهداف تحولی نظام مالیاتی تأکید کرد: نظام مالیات بر ارزش‌افزوده دارای کارکردها و ظرفیت‌های بالقوه بسیاری است و تقویت اطلاعات مربوط به این بخش می‌تواند به تشخیص‌های صحیح و دقیق مالیات عملکرد نیز کمک شایان توجهی کنند.

گفتنی است در این جلسه، مدیران کل امور مالیاتی شهر و استان تهران، آخرین گزارش مربوط به شناسایی مودیان جدید و تولید اظهارنامه‌های برآوردی را ارائه دادند.

همچنین در ادامه این جلسه موضوع افزایش کارایی نظام مالیات بر ارزش‌افزوده مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص راهکارهای مختلف از جمله اصلاح ساختار و افزایش نظارت بر فرایندها و وصول مالیات بر ارزش‌افزوده در ادارات کل بحث‌وبررسی شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.