قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: فرهنگ بسیجی که همان فرهنگ جهاد و خدمت به مردم است باید در سطح جامعه تبلیغ و به نسل جوان آموزش داده شود تا آنها در قالب این فرهنگ رشد و پرورش پیدا کنند.

حجت الاسلام تقوی: مفهوم بسیج باید در بین نسل جوان ترویج شود/ قوه قضائیه در جهت جبران خون شهدای بسیجی اقدام انقلابی کند

حجت الاسلام سیدرضا تقوی در گفتگو با قدس آنلاین در باره نقش بسیج در مدیریت بحران ها طی دهه های اخیر گفت: بسیج یکی از نمادهای اقتدار نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: دوری اندیشی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باعث شد تا جریان و سازمانی در جامعه ایجاد و گسترش پیدا کند که نه تنها انقلاب اسلامی ایران بلکه تمام انقلاب‌هایی که پایه و اساس آنها بر مبنای حق شکل می گیرد را برای بقا و ثبات تضمین کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیج یک جریان و فرهنگ بی ادعا ، بی توقع و پیرو ولایت فقیه و دارای هوش سیاسی بالا است که از بطن مردم برخواسته و شکل گرفته است و طی چهار دهه اخیر در هر صحنه و اتفاقی که نظام به حضور میدانی آنها نیاز داشته است به صورت قوی در عرصه دفاع و مراقبت از آرمان ها و ارزش های انقلاب ظاهر شده است و در این مسیر از هیچ چیزی حتی خون خودشان دریغی نداشته اند که تعداد شهدا، جانبازان و ایثارگران بسیجی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون و حتی در اغتشاشات اخیر تایید کننده این موضوع می باشد.

حجت الاسلام تقوی: مفهوم بسیج باید در بین نسل جوان ترویج شود/ قوه قضائیه در جهت جبران خون شهدای بسیجی اقدام انقلابی کند

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی افزود: وجود چنین تفکر و جریانی در هرجامعه ای غنیمت است . وقتی عده ای برای تخریب و اغتشاش و ایجاد نا امنی در سطح جامعه و تقابل با ارزش های نظام اقدام می کنند بسیج این حرمت شکنی را تحمل نمی کند و به صحنه می اید و نقش خود را نیز به خوبی تاکنون در این عرصه انجام داده است .

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه یکی از نشانه های مردمی بودن نظام اسلامی جریان بسیج است، بیان داشت: این نیروی مردمی به طور طبیعی درمدیریت بحران ها نقش اساسی دارد زیرا در همه محله ها و خیابان ها که مردم سکونت و رفت و امد دارند جریان بسیج حضور دارد . همین حضور فعال و منسجم نیروی های بسیجی سبب شده است که اغتشاش گران رعب و وحشت داشته باشند و نتوانند اقدامات و خیانت هایی که مدنظر دارند را به درستی انجام دهند .

حجت الاسلام تقوی: مفهوم بسیج باید در بین نسل جوان ترویج شود/ قوه قضائیه در جهت جبران خون شهدای بسیجی اقدام انقلابی کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه در اغتشاشات اخیر بسیجیان در برابر اغتشاش گران قرار می گیرند و تعداد شهدای امنیت نیز بیشتر از قشر بسیجی است به خاطر این است که بسیجیان همیشه در خط مقدم قرار دارند و در کنار سایر نیروی های امنیتی و انتظامی در جهت حفظ امنیت برای مردم تلاش می کنند زیرا ممکن است در برخی محله ها و کوچه ها نیروی انتظامی وجود نداشته باشد و فقط این بسیجیان هستند که در برابر داعشی های داخلی که گول خورده و دل به سخنان و گفته های خائنان و مستکبران جهان سپرده اند ایستادگی کنند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: هر جا حضور بسیج پررنگ بوده نقش دشمنان و بدخواهان کمرنگ و بی‌اثر شده است. زیرا بسیج از جمله قشری هایی است که در شناخت محیط داخلی و بین المللی ، وظیفه شناسی و ولایت مداری دچار خطا و تردید و لغزش نمی شود.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از این نیروهای فداکار و ایثارگرقدردانی کنیم و فرهنگ بسیجی که همان فرهنگ جهاد و خدمت به مردم است را در سطح جامعه تبلیغ و ترویج داده و به نسل جوان آموزش دهیم و آنها را در قالب این فرهنگ رشد و پرورش دهیم .

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: از طرفی انتظار ملت ایران این است که قوه قضائیه با اغتشاشگران که دستشان به خون تعدادی از بسیجیان آغشته شده است و خانواده های زیادی را عزادار کردند مماشات نکند و اقدام انقلابی و سریع برای مسببان این ماجرا انجام دهد.

وی افزود: همچنین قوه قضائیه باید افرادی که به اموال بیت المال و مردم اسیب وارد کردند یا افرادی نظیر برخی سلبریتی ها که رفتارهای حمایتی از اغتشاشات و آشوبگران داشتند را دارایی های انها را مسدود ومصادره کند و در جهت جبران هزینه ها از این طریق اقدام فوری انجام دهد.

خبرنگار: رضا طلبی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.