فتحی کارگردان پاورقی در گفت‌وگو با قدس آنلاین مطرح کرد: ما قصد داریم راه روشن را به مخاطب نشان دهیم تا بتواند سره را از ناسره تشخیص دهد و تصمیم گرفتیم این آگاهی بخشی را از طریق طنز انجام دهیم که هم نرمی و شیرینی خودش را داشته باشد وهم مخاطب سرگرم شود.

 «پاورقی» به دنبال تقویت سواد رسانه ای مخاطبان است

به گزارش قدس آنلاین برنامه ای به نام «پاورقی» در شبکه دو سیما در حال پخش است که با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز روانه آنتن شده و این برنامه سعی می‌کند بدون پیچیدگی‌های فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند. در گفت وگویی با «جواد فتحی» گارکردان این برنامه به جزئیات آن می پردازیم.

فتحی، کارگردان برنامه «پاورقی» با اشاره به محتوای برنامه که در قالب طنز است بیان کرد: هدف اولیه «پاورقی» رصد اخبار و اتفاقاتی است که در شبکه ها، پیج های مجازی و شبکه های اجتماعی داخل و خارج ایران رخ می دهد، می پردازد. هدف اصلی آن مشخص کردن لایه های پنهان اخبار،اظهارنظرها و رویکردها است. این برنامه می تواند راست و دروغ اخبار را سندیابی و نحوه پرداختن به آن را به مخاطب نشان دهد.درواقع «پاورقی» به دنبال تقویت سواد رسانه ای مخاطبان است

وی دغدغه اصلی خود از ساخت این برنامه را آگاه سازی مردم دانست و گفت: در حال حاضر یک جنگ رسانه ای علیه ایران شکل گرفته و مردم ایران در این فضای غبارآلود و حجم زیادی از اطلاعات که آن ها را روزانه دریافت می کنند نمی توانند حق را از باطل تشخیص دهند و مخاطب به دلیل اینکه در معرض اطلاعات قرار می گیرد، ناخواسته ذهن و طرز تفکرش به همان سمت می رود. ما قصد داریم راه روشن را به مخاطب نشان دهیم تا بتواند سره را از ناسره تشخیص دهد و تصمیم گرفتیم این آگاهی بخشی را از طریق طنز انجام دهیم که هم نرمی و شیرینی خودش را داشته باشد وهم مخاطب سرگرم شود.

فتحی در ادامه افزود: تاکنون ۱۷ قسمت از برنامه «پاورقی» پخش شده است و عمده تمرکز ما بر روی افراد تاثیرگذار عمدتا معاند با جمهوری اسلامی است و به دلیل اینکه این افراد تعداد دنبال کننده های زیادی دارند و اطلاعات در فضای مجازی وایرال می شود،بسیار تاثیرگذار است.

این کارگردان از تصمیم خود برای دعوت تعدادی از طنزپردازان کشورمان به این برنامه گفت و عنوان کرد: به دلیل حجم زیاد اخبار و ناهماهنگی که امکان داشت پیش بیاید، از این تصمیم صرف نظر کردیم اما اگر سری ۲ برنامه «پاورقی» ساخته شود از طنزپردازان کشورمان برای شرکت در برنامه دعوت می کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود اینکه فضای دوقطبی که بین مردم به وجود آمده، اما استقبال مردم از این برنامه خوب است افزود: مردمان زیادی از طریق سامانه پیامکی و شبکه های اجتماعی پیام خود را به ما انتقال می دهند و از ساخت این برنامه تشکر می کنند.عده ای از مخاطبین ما برای بهتر شدن برنامه سوژه های بسیار نابی را به ما پیشنهاد می دهند و گاهی مخاطبینی داریم که از ساخت و روند این برنامه ناراضی هستند اما با این وجود باز هم «پاورقی» را دنبال می کنند.همچنین ما مخاطبان خارج از ایران هم داریم که پایه ثابت برنامه ما هستند.«پاورقی» ضمن اینکه به تازگی در اپلیکیشن های ایرانی راه اندازی شده اما به دایره مخاطب آن روز به روز افزوده می شود.ما امیدوار هستیم فضایی که داریم در این برنامه پیش می بریم،تلنگری باشد برای کسانی که راه اشتباه را انتخاب کردند.

خبرنگار: محدثه رضایی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.